we hebben thuis twee opscheermachine liggen en ik vind de grote scheermachine niet fijn scheren, kun je een paard met een opscheermachine helemaal scheren of gaat het dan kapot of iets degergelijks? ik heb totaal geen verstand van app dus zou een beetje advies of hulp wel erg op prijs stellen!!
Bij aankoop van onze opscheermachine werd duidelijk gezegt dat er niet helemaal een paard mee te scheren is. Wellicht komt het door het lange/dikke haar waar je door heen moet. Misschien kan het wel als je eerst je paard scheert en dan met de opscheermachine het bij houdt? Maar volgens mij heb je dan dubbel werk.
Ik zou het je niet aanraden. Het mechanisme van opscheermachine's is veel zwakker dan die van een grote, dus je hebt grote kans dat hij het halverwege begeeft. Daarbij zal het haren pak ook hier en daar veel te dik zijn, en zal je vastlopers gaan krijgen.Niet doen dus!
Ik heb het vorig jaar gedaan met de Sectolin-200. Het ging bepaald niet makkelijk en ik had 2 scheerkoppen nodig Maar uiteindelijk (na 4 dagen) was ik klaar
Mijn advies is om toch een grote scheermachine te gebruiken of iemand inhuren om het te doen. Ik heb het eerste gedaan en gewoon een goede 2e hands Hauptner gekocht. Met goed schoonmaken en vet houden gaan die dingen lang mee, ook al gebruik je ze niet zo veel.
Je zou het grove werk met een grote machine kunnen doen en het dan netjes afmaken met een opscheermachine.
jill
Geplaatst: 29-03-13 10:52
Ik heb een Moser Artiko met een breed mes en kan daar mijn arabieren zonder probleem helemaal mee scheren. Maar....mijn shet absoluut niet, kom echt niet door het dikke haar heen, het mes loopt dan gewoon vast.
Urielle
Geplaatst: 29-03-13 10:52
Ik heb het wel ooit gedaan en het ging op zich wel (ook dikke vacht trouwens) maar: - het duurde langgggggg (2 dagen, normaal ben ik op 2, 3 uurtjes klaar) - meer strepen omdat je meer banen maakt - bij mij scheerde het ook korter dan de grote scheermachine (maar misschien scheelt dat per apparaat weer?)