Regendeken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heyitsSofia

Regendeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 23:14

Hee,

ik vroeg me af kun je oom gewoon een regendeken kopen en die dan op doen vanaf herfst tot lente of moet je dan ook gelijk warme dekens kopen ? Zelf heb ik een verzorg haffie en hij staat 24/7 buiten en ik vind het altijd zo niet fijn als die nat wordt door de regen dus vroeg ik me dat af. Weet iemand dit mischien ?

groetjess Sofia

girlyggirl

Re: Regendeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:16

zou t niet doen, als t echt koud word drukt de deken zn haren plat en kan hij ze dus niet "opzetten" tegen de kou. of je moet een goede gevoerde nemen...

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:02

Zoals hierboven al gezegd wordt zou ik niet 1 deken kopen. Maar dan een gevoerde er bij kopen, zodat je als het echt koud wordt die gevoerde om kan doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:30

Ik zou als eigenaar niet zo blij zijn als er "opeens" dekens op mijn paard zouden liggen.

Overleg dus even met de eigenaar hoe hij/zij hiermee om wil gaan en laat het kopen van dergelijke spullen over aan hem/haar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:16

TAO --> SV

heyitsSofia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 20:54

ikke schreef:
Ik zou als eigenaar niet zo blij zijn als er "opeens" dekens op mijn paard zouden liggen.

Overleg dus even met de eigenaar hoe hij/zij hiermee om wil gaan en laat het kopen van dergelijke spullen over aan hem/haar.

Nee dat was niet mijn bedoeling maar was gewoon nieuwsgieeg of dat kan en tuurlijk zou ik eerst overleggen met de eigenaar

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:56

Zou het inderdaad ook niet doen. Zeker sterke rassen zoals haflingers kunnen prima tegen kou en regen. Heeft hij wel een schuilstal? Mijn shetlanders blijven namelijk altijd buiten staan als het regent, ook al hebben ze een stal :')

heyitsSofia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 11:24

brechtje122 schreef:
Zou het inderdaad ook niet doen. Zeker sterke rassen zoals haflingers kunnen prima tegen kou en regen. Heeft hij wel een schuilstal? Mijn shetlanders blijven namelijk altijd buiten staan als het regent, ook al hebben ze een stal :')

Nee hij heeft geen schuilstal

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:34

Mijn paarden staan ook de hele winter onder enkel een ongevoerde regendeken. Ze hebben het niks koud en blijven een stuk beter op gewicht dan zonder deken. Haren platdrukken valt echt reuze mee, omdat een regendeken erg licht is en er voldoende bewegingsruimte onder zit.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:15

Als je een regendeken zou kopen zou ik wel een gevoerde kopen .
Des te warmer voor het paard

Chica_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:00

Een Haflinger kan prima tegen de kou! En anders is idd een gevoerde deken belangrijk zodat hij het niet koud krijgt.

heyitsSofia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 20:37

Chica_x schreef:
Een Haflinger kan prima tegen de kou! En anders is idd een gevoerde deken belangrijk zodat hij het niet koud krijgt.

ik ben ook niet bang dt hij het koud krijgt mar hij wordt wel helemal nat wat niet zo fij is als ik wil gaan rijden ;)

xDominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:57

Een vriendin van mij heeft haar Haflinger in de zomer ook op de wei met een regendeken staan. :j Ook vanwege de natte plekken als ze wilt gaat rijden.. En wanneer het echt heel erg benauwd, snikheet en alle beestjes tevoorschijn komen heeft ze een vliegendeken om. Pony staat eigenlijk altijd met deken op de wei.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:34

Ik heb zelf een 0 grams dan kun je zelf onderdekens erbij doen als het warmer of kouder wordt.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:44

Haflingers maken over het algemeen een dikke vacht aan. Omdat deze geen schuilstalletje heeft is het misschien wel handig om een deken te gebruiken als je merkt dat hij niet zo goed tegen kou en regen kan.
Mijn paard heeft wel een schuilstal, als dit niet zo was zou ik ook een deken gebruiken.
Ik zou voor mijn koudbloed dit gebruiken: 0 grams met fleece gevoerde regendeken, een 100 grams gevoerde waterdichte outdoor deken, een 200 grams gevoerde waterdichte outdoor deken.
Mocht het echt koud zijn, dan kun je de 200 en de 100 grams over elkaar doen, dus 300 grams is de max dan. Dit lijkt me afdoende voor een Haflinger, die in goede conditie en weerstand toch al goed tegen koude en regen kan.
Ik zou niet kiezen voor niet-waterdichte onderdekens (staldekens) in combinatie met een regendeken, als ik het goed begrijp kan de Haflinger nergens naar binnen als het zo zou gebeuren dat de onderdeken nat wordt. Dan combineer je beter waterdicht over waterdicht.
Uiteraard met de eigenaar overleggen en weet waar je aan begint ;) dekens gebruiken vergt veel flexibiliteit en meedenken over het dekens aanpassen aan het weer, wisselen, als de deken onverhoopt nat wordt moet je een droge reserve hebben liggen, met rijden kom je een nierdeken op aan het leggen etc etc.