Chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moOby

Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 20:14

Ik heb altijd al laarzen gehad en deze zijn te klein aan het worden dus zou ik lage laarsjes willen kopen mat chaps. Rijd dat beter dan laarzen? Waarvoor dienen chaps ? Zij chaps verplicht op wedstrijd?

Jippyhorse

Re: Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:55

Ik weet niet of je leren of rubberen laarzen hebt? Ik vind chaps in ieder geval wel fijner rijden dan rubber (ik heb leren chaps). Op officiële wedstrijden moet je leren chaps hebben of laarzen. Stoffen chaps mogen dus niet op wedstrijd, en je mag dan ook niet met alleen je jodphurs zonder chaps rijden. Ik weet eigenlijk niet precies waar chaps voor dienen, die stoffen dingen geven nml echt geen steun of iets, hard leer misschien wel. Het staat denk ik gewoon netter dan alleen jodphurs.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:03

Ik vindt chaps fijner rijden dan laarzen . Met chaps is het alsof ik mijn voeten iets meer kan gebruiken .

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:06

Ik heb hele dikke kuiten en ik was dus wel verplicht om jophurds en chaps te kopen, omdat ik anders dure laarzen op maat moest laten maken. Ik vind het heerlijk rijden en in de zomer als het heel erg warm is zou je ook nog zonder je chaps kunnen rijden :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:09

Ik zou juist voor laarzen gaan, als je uitgegroeid bent zelfs leren. Die zorgen ervoor dat je been stiller komt te liggen en je je enkel juist niet teveel kunt bewegen.

viallie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:39

Als je goeie rijlaarzen hebt zijn deze net zo fijn als chaps met jophurs vind ik alleen jophurs vind ik wel makkelijk als ik gewoon op stal ben of longeer en het is een stuk minder warm
(er zitten misschien wat schrijffouten in komt omdat ik dyslectie ben)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:42

Ik heb nu jodhpurs en chaps, en ik vind het wel heel erg prettig rijden :j
Ik denk alleen wel dat ik hierna leren laarzen ga proberen, dus ik volg ook even.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:35

Ik heb net sinds een paar weken voor het eerst leren rijlaarzen en ik ben er echt helemaal weg van! Ik moest wel ongelooflijk wennen in het begin en zat toen ook nog niet helemaal stabiel, maar nu ik er een paar weken mee rijdt vind ik het hartstikke fijn :) . Hiervoor had ik ook jodphurs met chaps en ook dat vind ik heel fijn. Maar dat komt, omdat het veel fijner is als je op stal bezig bent, dan doe je gewoon de chaps even af. Ik ga er nog even een paar jodphurs bij kopen voor wanneer ik niet aan het rijden ben.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:13

Ik heb erg stevige kuiten en zal op maatwerk laarzen uitkomen als ik laarzen zal willen.

nu heb ik (hard) leren chaps deze zijn goed stevig en voordeel is als ik klaar ben met rijden doe ik ze af en hoef ik ook geen schoenen wissel meer te doen ofzo.

Als je leren chaps hebt en het is 1 geheel kwa kleur met de schoen mag je er geloof ik ook wedstrijden mee rijden.

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:18

Ik vind chaps ook veel fijner met mijn korte onderbenen.

_Wen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:54

Ik heb leren chaps van Petrie en deze geven ook vrij veel steun vind ik.
Toch overweeg ik laarzen nu ik dagelijks rijd en ze op stal kan laten (geen op en neer gesleep..)
Ik heb het idee dat leren laarzen voor een nog wat stillere beenligging kunnen zorgen.

Livivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:08

Ik had helemaal in het begin altijd rubberen laarzen, daarna leren jodphurs met hard leren chaps, en nu al een tijdje leren laarzen.
Ik vind chaps fijner rijden dan rubberen laarzen, maar leren laarzen rijden weer véél fijner dan chaps vind ik. Als je uitgegroeid bent zou ik dus voor leren laarzen gaan, anders wel voor chaps denk ik.

tessal97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:05

Ik kan mijn benen beter stil houden met chaps. Waardoor het komt weet ik niet precies haha.
Laarzen kom ik wel in maar die krijg ik niet meer uit, vandaar dat ik ben overgestapt naar chaps! Ik heb zelf gewoon stoffen.

Rijden met alleen jodphurs: sommigen kunnen het, ik totaal niet; mijn benen glijden dan steeds mee omhoog. _/-\o_

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:42

Chaps zitten voor mijn gevoel strakker om mn been heen.. Laarzen vind ik wel mooier op wedstrijd. Maar eigenlijk dienen chaps en laarzen toch allebei voor bescherming van het been?

xDominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:15

Ik vind chaps veel fijner rijden, ik vind het zelf ook mooier staan omdat het goed aansluit op je been.
Zelf heb ik het idee dat ik beter contact houd met t paard en zelf heb ik ervaren dat ik mijn benen heel veel stiller houd :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:22

Ik heb met chaps wel meer bewegingsvrijheid wat vooral met opstappen fijn is maar nu ik na een paar jaar met chaps weer met (nepleren) laarzen rij merk ik wel dat mijn beenhouding nu veel beter is maar dat kan ook aan mij liggen :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:23

Mijn voorkeur gaat uit naar jophurs met leren chaps. Je kan er veel beter contact met je paard mee houden dan met die stugge laarzen en niet onbelangrijk; je kan er niet vast in komen te zitten :D
Daarnaast lopen ze ook veel fijner. Niet onbelangrijk als je parcours moet lopen.