Ik heb sinds december een eigen paardje maar ben door het vieze weer genoodzaakt met de trailer naar de bak te gaan aangezien het weiland niet te berijden is. We hebben de bak namelijk niet aan huis.
Mijn paardje ging bij haar vorige eigenaar zonder aarzelen de trailer op en er weer uit. Toen ik voor het eerst met haar naar de bak ging vond ze het geen probleem, ik kan me ook niet iets bedenken waarvan ze denkt "Ah bah gaan we alweer" want ze vind het echt leuk om aan het werk gezet te worden. Wat ze doet is: 2 benen op de klep zetten en haar hoofd naar binnen steken en zitten koekeloeren van mooi maar daar ga ik dus niet in.
Ik heb veel geduld en gebruik ook zelden donder en geweld maar op het gegeven moment had ik wel zoiets van nou ook die andere benen erin hoor kom op zeg. Mijn vriendin had een dressuurzweepje gepakt en haar bij het aanloopje en dan op het moment dat ze stilstond even een klein tikje gegeven op haar kont en toen liep ze er opeens zo in en leek ook niks te geven om het feit dat er een zweep bij was gekomen. Nu vraag ik me af is dat nu uittest gedrag van kijken tot hoever ze het volhoud zodat ik niet dat hok in moet
of is ze echt bang om de trailer in te lopen. Als ze er eenmaal in staat is het no problemo voor haar. Het is wat dat betreft wel een echt een merrie. Wat denken jullie? Hebben jullie misschien tips?
Groetjes
Gedrags-/trailerlaadproblemen oplossen is mijn werk, zie mijn website voor meer info en referenties!
als jouw paard de trailer niet op wilt lijkt het me ook wel dat je even moppert en een mep geeft wanneer hij je eerst de klep af trekt en vervolgens over je heen drentelt met andere woorden van: dit vind ik effe niet belangrijk toedeledokie.