Ervaringen meerdaagse huifkartocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjoffie

Ervaringen meerdaagse huifkartocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:26

Komende zomer willen we als groepje van 4 vriendinnen een midweek een huifkar huren. Na flink wat zoeken hier op bokt en verder op internet hebben we nu een paar opties gevonden die ons geschikt lijken, maar we willen ons graag goed oriënteren voordat we ergens definitief boeken. Het liefste zouden we zelf allerlei bedrijven langsgaan om sfeer te proeven, maar aangezien we het allemaal erg druk hebben en op korte termijn graag willen boeken, zijn we op zoek naar ervaringen van bokkers. We hebben in bepaalde topics al het een en ander kunnen lezen, maar die zijn vrij gedateerd dus we zijn op zoek naar nieuwe ervaringen. Ook hopen we dat er bokkers zijn die onze vragen kunnen beantwoorden :)

We zijn natuurlijk vooral benieuwd welke bedrijven jullie aanraden. Zelf zitten we te denken aan het Olde Schippershuus in Doldersum of 't Hoefijzer in Zwiggelte. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe was de sfeer op het bedrijf? En ook erg belangrijk: hoe liepen de paarden erbij; was het tuig in orde? Ook zijn we benieuwd naar de route. Was deze al helemaal uitgestippeld? En hoe lang waren jullie per dag aan het rijden?

Misschien hebben jullie verder nog tips voor ons? Het wordt de eerste keer dat we met een huifkar op pad gaan, dus alle tips zijn welkom. Wellicht weten jullie ook andere bedrijven die aan te raden zijn? We zijn benieuwd!

Alvast bedankt!

friesiszwart

Re: Ervaringen meerdaagse huifkartocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:57

Als het de eerste keer is dat je met een huifkar gaat rijden zou ik zo wie zo een aantal menlessen nemen.

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:07

friesiszwart schreef:
Als het de eerste keer is dat je met een huifkar gaat rijden zou ik zo wie zo een aantal menlessen nemen.

Dat het de eerste keer is dat we een huifkar gaan huren wil niet zeggen dat we geen ervaring met mennen hebben :) Een van ons heeft een menbewijs en ik zelf heb ook een paar menlessen gehad..

xcelinex8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:35

dat je kan mennen is inderdaad wel een goed idee. zelf heb ik met olde schippershuus geen goede ervaringen gehad zoals slechte wegwijzer en een paard dat alleen maar wou rennen daar waren we na een halve dag zeker klaar mee en hebben gebeld. dit ging ook zeker niet zonder problemen maar na tegen drie bomen aangereden gewesst te zijn gaven ze ons een ander paardje dat wel braaf was ( wel kleine ondeugende dingetjes) ze waren na drie x bellen pas overtuigd dat het echt niet ging met het andere paardje. want hoe goed je ook kon mennen hij ging er echt vandoor en was niet te stoppen!
dus ik raad je het olde schippershuus echt af!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:40

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 21:10

xcelinex8 schreef:
dat je kan mennen is inderdaad wel een goed idee. zelf heb ik met olde schippershuus geen goede ervaringen gehad zoals slechte wegwijzer en een paard dat alleen maar wou rennen daar waren we na een halve dag zeker klaar mee en hebben gebeld. dit ging ook zeker niet zonder problemen maar na tegen drie bomen aangereden gewesst te zijn gaven ze ons een ander paardje dat wel braaf was ( wel kleine ondeugende dingetjes) ze waren na drie x bellen pas overtuigd dat het echt niet ging met het andere paardje. want hoe goed je ook kon mennen hij ging er echt vandoor en was niet te stoppen!
dus ik raad je het olde schippershuus echt af!

Oei, dat zet ons wel aan het denken.. Bedankt voor je reactie!
Ik ben benieuwd of meer bokkers deze ervaring hebben?

finnens schreef:
Wil je binnen Nederland blijven?
Ik ben wel een keer naar Ierland geweest, daar hebben we een week een huifkar gehuurd. http://www.irishhorsedrawncaravans.com/Horses.htm
Dat was erg leuk, leuke paarden en aardige mensen!

Dat ziet er zeker leuk uit! Helaas hebben we het als studenten niet zo breed en willen we dus 'goedkoop' in Nederland blijven. Maar wie weet ooit in de toekomst :)