Ik heb even een vraagje. Ik heb een aantal pikeurbroeken in mijn kast liggen, allemaal maat 38, hogere modellen, en idd ze gaan dicht maar wat mij opvalt aan al deze broeken is dat ze zo ontzettend strak zitten. Ben ik de enige of zijn er meer die deze ervaring hebben? Ik heb een vriendin die maat 34 heeft de broeken laten passen en zelfs zij vindt ze strak zitten. Nu vraag ik me af of ik niet een maat groter moet hebben alleen de twijfel zit er een beetje in dat de broek zelf wel goed past alleen de band aan de bovenkant waar de sluiting aan bevestigd is dan vaak te strak is.
Dus de vraag is; zijn er mensen die goed in hun 'eigen maat' pikeurbroeken passen? Zo nee, welke maat heb je dan en zo ja welk model past er wel goed in de normale maat.
Als je een maat groter neemt van dat hogere model, zit de broek dan nog wel goed?
Bralindy
Geplaatst: 24-03-13 16:38
Precies hetzelfde als Erna. Ik heb eenmaal gewoon een breedde taille (ben niet dik) omdat ik gewoon zo gebouwd ben. Ondanks dat heb ik gewoon maat 38 en maar neem altijd een maat groter bij bepaalde modellen en merken, omdat het anders niet lekker zit.
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 24-03-13 16:41, in het totaal 2 keer bewerkt
ik heb vrijdag 2 pikeur broeken gekocht, mijn 1ste, en ik moest ze ook een maatje groter nemen maar ze zitten super als een 2e huid en het zit echt heerlijk!
Irenaa
Geplaatst: 24-03-13 16:41
Ik zweer bij de pikeur broek model Candela, hoger model. Heb de broek één maat groter dan mijn normale maat.
Voor de dames die nog interesse hebben in maat 38 broeken, ik heb mijn hele verzameling te koop staan en voor de dames die nog een maatje 40 in de aanbieding hebben, ik zoek nieuwe broeken.
Kaula
Geplaatst: 25-03-13 09:44
Ik heb de Celina, ook een met een hoge taille en brede band. Ik heb zelf een smalle taille dus ik pas in dezelfde maat die ik altijd heb, het hangt maar net van je verhoudingen af.
Vind de Celina wel echt een heerlijke broek!
becca_98
Geplaatst: 26-03-13 17:26
Ik heb normaal gesproken maat 38 en bij mijn pikeur broek pas ik daar met mijn taille prima in. Alleen wordt hij een beetje kort aan de onderkant en zou ik qua lengte misschien wel beter een maat 40 kunnen nemen (ik vind dit overigens zelf geen probleem), maar de taille is bij mij prima!
Ik heb ook een Pikeur en moet toegeven dat ze vaak idd strak zitten. Mijn broek is ook een hoger model, dus de sluiting komt +- tot aan men navel. Maar voor de rest vind ik het een heerlijke broek van enorm fijne kwaliteit! Ik heb hier ook een broek van BR, een jeans, en die is bij de zitting al helemaal doorgereden.. Deze broek is minder oud dan men Pikeur, en kostte evenveel. (Heb geluk gehad dat men PK broek in solden was! )
Ik heb de montana in maat 80 terwijl ik normaal maat 36/38 heb. Ik heb ook nog een Janet maat 40, dat is zo'n hoog model, die zit wel strak van boven maar niet té.