Natuurgebied Oisterwijk B&B met paard???? Gezocht!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felinehoi

Natuurgebied Oisterwijk B&B met paard???? Gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 23:06

Hallo bokkers!

Pff ik open wéér een topic over een plek voor onze paardenvakantie.
De vorige was over texel/ameland maar aangezien mijn vader besloten heeft de auto een jaar stil te zetten is dat echt te ver weg (om iemand anders te vragen ons te brengen).

Nu willen we graag weer naar Brabant en dan heeeeeel graag bij het natuurgebied bij Oisterwijk. (Hebben ook al 2 andere locaties gevonden, maar bij Oisterwijk is er zoveel leuks te doen; Beekse bergen, kamelen rijden etc, dat je op die andere locaties niet hebt).

De caravan kan helaas door bovenstaande ook niet meer mee dus willen we bij iets met een appartement, pensionstallen met slaapvertrek of een B&B etc etc dat betaalbaar is.
Al moeten we op een hooizolder slapen, alles is goed!

Maar er hangt natuurlijk overal een prijskaartje aan... We willen (liever) niet meer dan 20 euro per nacht uitgeven, aangezien wij nog beide 17 zijn en het van ons zaterdag baantje moeten doen. Ik weet dat deze slaapvertrek-diensten (geen idee hoe zoiets heet) bestaan, maar ik kan ze niet vinden in deze omgeving.

Ik heb wel al Brasserie de Belvertshoeve een mail gestuurd, vanaf google maps ziet het eruit dat zij een bak hebben, wat paarden betekend. Maar die hebben nogsteeds niet geantwoord dus daar moet ik nog even op wachten.

DUS BRAND LOS DIE IDEEEN!
Wij zijn echt radeloos :')

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:52

Gebruik Google maps eens en kijk wat de verschillende (mini)campings te bieden hebben. Er is er in ieder geval eentje die een paardenpension heeft bij Moergestel.

felinehoi

Re: Natuurgebied Oisterwijk B&B met paard???? Gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:57

Sorry maar wat denk je dat ik de afgelopen weken heb gedaan? En aan die (mini) camping heb ik niets want we kunnen niet met caravan komen en hun appartement word verbouwd.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:07

Ik woon in Oisterwijk maar ik kan zo niks bedenken eerlijk gezegd.. Veel pensionstallen zijn er niet, en er is een manege maar daar kun je sowieso niet overnachten. Veel hotels oid zijn er ook niet omdat oisterwijk niet echt toeristisch is, dus een hotel waar je ook met een paard kan overnachten zal al helemaal moeilijk worden.. Mocht ik nog iets bedenken laat ik het weten.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:12

felinehoi schreef:
Sorry maar wat denk je dat ik de afgelopen weken heb gedaan? En aan die (mini) camping heb ik niets want we kunnen niet met caravan komen en hun appartement word verbouwd.

Tent lenen van iemand, dan?
Enne, ik heb afgeleerd om te denken wat anderen wel of niet hebben gedaan, dat valt meestal vies tegen namelijk :+

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:53

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:01

Oh en nog een;
Familie Oomen, B&B inclusief stallingsmogelijkheden voor je paard. Hedensesteeg 2, 5688 LR Oirschot. Telefoon: 0411-611900. Email: hjcoomen@hetnet.nl

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:05

Waratje schreef:
felinehoi schreef:

Tent lenen van iemand, dan?
Enne, ik heb afgeleerd om te denken wat anderen wel of niet hebben gedaan, dat valt meestal vies tegen namelijk :+

We hebben zelf wel een tent maar daar hebben we beide een hekel aan haha.

smiley schreef:
Misschien is dit een idee, wel wat duurder; http://www.hoevebosrand.nl/

Je zou ook nog deze kunnen proberen; http://www.heesemanshoeve.nl/
Misschien kan je iets regelen, hij heeft zelf 2 Friezen

Ligt dus ook bij de Kampina, het natuurgebied wat je (denk ik) bedoeld :)

Die eerste ziet er opzich nog wel goed uit, voor een weekje ook nog wel betaalbaar. Is dit dezelfde van Oomen die je in het tweede bericht bedoelde? Ik zie namelijk op de site nergens een adres en de email knop doet het op eenofandere manier nooit bij mij en kom ik op een arabische site terecht :')
Die tweede ga ik ook even mailen!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:31

Oomen is wel een andere, de eerste 2 liggen in Boxtel

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:37

den Heijkant in moergestel is heel leuk :) daar heeft mijn vader mee verbouwd en dat is echt heel mooi geworden, het ligt dichtbij oisterwijk & de kampina :j en vlakbij ligt ook een gebied met nogal wat kilometers aan zandpaden & nog een kleiner bos (daar rij ik zelf altijd) ze hebben er voor zover ik weet geen stallen maar je paard kan er wel gewoon in de wei (ik weet niet 100% zeker of dat nog zo is, maar niet heel lang geleden is er een groep geweest met 5 paarden, dus ik neem aan dat dat nog wel kan) ik hoop dat je er wat aan hebt!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 22:16

melody7 schreef:
den Heijkant in moergestel is heel leuk :) daar heeft mijn vader mee verbouwd en dat is echt heel mooi geworden, het ligt dichtbij oisterwijk & de kampina :j en vlakbij ligt ook een gebied met nogal wat kilometers aan zandpaden & nog een kleiner bos (daar rij ik zelf altijd) ze hebben er voor zover ik weet geen stallen maar je paard kan er wel gewoon in de wei (ik weet niet 100% zeker of dat nog zo is, maar niet heel lang geleden is er een groep geweest met 5 paarden, dus ik neem aan dat dat nog wel kan) ik hoop dat je er wat aan hebt!

Heb even gekeken maar ook erg prijzig! 560 euro (het goedkoopste daar) voor een week voor 2 pers := is mij een beetje te veel hoor haha.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:59

Oh haha, dat wist ik niet dat is inderdaad wel erg veel!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:09

Ik heb eventueel wel een stuk weide waar je je paarden neer kunt zetten, dan zou je alleen nog zelf opzoek moeten gaan naar een slaapplaats. En ik ken de weg daar :) (Oisterwijk)

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 09:19

keeyzie schreef:
Ik heb eventueel wel een stuk weide waar je je paarden neer kunt zetten, dan zou je alleen nog zelf opzoek moeten gaan naar een slaapplaats. En ik ken de weg daar :) (Oisterwijk)

Waar woon je precies? Mag ook in pb :) dan kan ik in de omgeving zoeken naar een b&b :) en heb je een bak?

melben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:56

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:24

www.dnduinwal.nl in udenhout is een bed and breakfast waar je ook je paard kunt stallen, ligt aan de rand van de loonse en drunese duinen.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:13