Bedevaart met Pony! Hulp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Bedevaart met Pony! Hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 17:59

Dag beste mede-Bokters!
Altijd eens willen doen, maar dit jaar gaat het echt gebeuren! Ik ga samen met mijn pony een tocht maken! We hebben het over een Shetlander, dus ik ga lopen en zij gaat mij als handpony. Ik vertrek vanaf Utrecht en wil eindigen bij het Drielandenpunt in Vaals. Ik wil ongeveer 30 kilometer per dag lopen. Ik heb daarom onderweg 8 overnachtingen nodig. Omdat ik met pony ben zoek ik natuurlijk een adres waar ik zelf lekker en ontspannen kan slapen en waar mijn pony in een zandpaddock, stal of afgesloten weitje de nacht kan doorbrengen en waar ze mee kan eten van het hooi en een schepje brok kan eten.
Ik zoek overnachtingsplekken in of om de volgende plaatsen:
- Culemborg
- Den Bosch
- Best
- Valkenswaard
- Weert
- Maaseik
- Nuth of Schinnen
- Vaals
Het mogen speciale trekker-hotels zijn, maar ook herbergen of misschien zelfs bij Bokkers op het erf. Als mijn pony en ik maar lekker kunnen slapen en de pony wat kan eten. Eten voor mij is niet belangrijk, ik kan boodschappen doen en eten onderweg.

Voor de rest zijn alle tips en hersenspinsels welkom!!!

alleirbag

Re: Bedevaart met Pony! Hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 18:41

Ik dacht dat dit los zou barsten maar toch niet geloof ik ;-).

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:42

ik heb geen tip en hulpen maar ik vind het idee wel leuk :j

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:44

Wat een leuk idee ! ik ga er later nog even op reageren moet nu helaas weg.

_xxanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:47

ik sta op een manege tussne culemborg en den bosch in dus heb je niet zo veel aan denk

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:01

Nee inderdaad, 5 kilometer om een plaats heen kan nog wel, maar je moet bedenken dat 5 km een uur lopen is. Vandaar dat deze specifieke plaatsen gewenst zijn.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:27

chrispy schreef:
Wat een leuk idee ! ik ga er later nog even op reageren moet nu helaas weg.

Ik ben benieuwd!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:29

In Valkenswaard is net een nieuwe manege geopend(ik geloof met kamers), misschien dat dat wat is om te overnachten. Ik woon er zelf maar kan me niet veel bedenken verder, zal er eens aan denken vandaag en morgen ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:30

Omdat dit topic op de verkeerde plaatst staat ga ik het voor je verhuizen.
Hierbij ook gelijk het verzoek om alleen te reageren als je serieuze tips hebt voor de topicstarter.

TAO --> BRT

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 20:06

Dank voor de tip Galley, hoe heet deze stal?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:58

Leuk plan, maar even voor de beeldvorming: hoeveel trektochtervaring hebben jij en je pony al?
Is het je bedoeling om 8 dagen achter elkaar die 30 km te lopen? En verdeel je de bagage tussen jullie tweeën of is het de bedoeling dat de pony de bagage draagt of heb je bagagevervoer door anderen?
Om eerlijk te zijn zou ik mijn route een beetje anders kiezen en ook kortere dagafstanden aanhouden als regel. Een rustdag halverwege is ook wel verstandig voor jullie beiden. Dat reist gewoon een stuk prettiger.
In ieder geval wens ik je alvast veel plezier met de voorpret. Wanneer ben je van plan om te gaan?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:59

Wat een leuke uitdaging, ik denk dat je gewoon eens per plek moet googlen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:01

Waratje schreef:
Leuk plan, maar even voor de beeldvorming: hoeveel trektochtervaring hebben jij en je pony al?
Is het je bedoeling om 8 dagen achter elkaar die 30 km te lopen? En verdeel je de bagage tussen jullie tweeën of is het de bedoeling dat de pony de bagage draagt of heb je bagagevervoer door anderen?
Om eerlijk te zijn zou ik mijn route een beetje anders kiezen en ook kortere dagafstanden aanhouden als regel. Een rustdag halverwege is ook wel verstandig voor jullie beiden. Dat reist gewoon een stuk prettiger.
In ieder geval wens ik je alvast veel plezier met de voorpret. Wanneer ben je van plan om te gaan?

Mijn pony en ik lopen zo'n vier dagen in de week 20 kilometer, dus dat zit wel goed, ik wil dat iets gaan opbouwen in de aanloop naar mijn vakantie. Het is niet de bedoeling om 8 dagen achter elkaar te lopen, ik wil er twee weken over doen, met rustdagen tussendoor, ik heb alleen wel 8 overnachtingsplekken nodig. Ik heb 12 kilo bagage, die wordt gedragen door de pony, lichtgewicht bagage dus! We vertrekken Maandag 17 Juni, maar als het met slaapplekken anders uitkomt, kan ik daar nog één of twee dagen vanaf wijken. Wat is jouw reden om een andere route te kiezen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:20

Je route heeft erg veel open land en je route lijkt zo nogal de A2 te volgen, je mist dan beschutting en hebt steeds dat verkeer "naast" je. Ik zou kiezen voor een misschien iets langere route, maar dan wat oostelijker. Als je 14 dagen hebt zou ik iets kortere dagafstanden nemen en dan 2x een rustdag inplannen, dan hou je de routine van het lopen gemakkelijker.
Hou je er rekening mee dat het in Limburg op sommige plaatsen behoorlijk heuvelachtig is en je dan dus kortere afstanden wil doen?
Die 12 kilo bagage zou ik verdelen over jullie beiden. Op een grote pony (d of e) zou ik het wel doen, maar voor een shet is het veel dood gewicht. Zelf een deel dragen in een goede rugzak lijkt me dan wel zo eerlijk ;)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:29

Goede tips! Dank je wel daarvoor!

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:49

Hallo,
Als je zo'n, toch wel lange, trektocht wil gaan maken is het belangrijk, dat de te volgen route goed uitgestippeld is. Via bv. Google maps zelf een route uitvogelen, is nogal riskant en vaak kom je dan onmogelijke dingen tegen onderweg, waardoor je veel moet omlopen of gewoon helemaal vastloopt. Beter is het een bestaande wandelroute te volgen, die aangegeven staat. Volg de pijlen zeg maar !! In die routegidsen staan alle overnachtingsmogelijkheden onderweg beschreven. Ook veel zg. boerencampings etc, waar je met een pony vaak welkom bent. Kijk eens op: http://www.tweevoeter.nl/pelgrimspad.php
Deze Lange Afstand Wandeltocht( LAW 7) gaat van Amsterdam naar puntje Limburg. Je zou bij Montfoort de route kunnen gaan volgen.(klik op de link Reisboekhandel De Zwerver) Suc6.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 13:03

Wat een fantastische tip!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:54

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:31

Ik heb je gepbt. Als Drunen niet te ver weg is kun je bij ons overnachten. Paardje heeft dan een weide en voor jou kan ik een tent en stretcher klaar zetten en kun je mee eten met de pot.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:13

@ TS. Ik benieuwd hoe deze tocht is verlopen. Kan ik daar iets over vinden op Bokt ?