Rits van QHP's kapot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Rits van QHP's kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 17:09

He bah moet mij weer gebeuren..
Na jaren rubber laarzen gehad te hebben heb ik afgelopen zomer de stap gezet naar leer. Voor mij een enorme klap geld dus ik ben rond gaan kijken op internet maar 't was OF duur OF nepleer, en ik wilde toch echt echt leer.

Locale ruitersportwinkel afgegaan, en daar hadden ze de ideale laars voor mijn prijsklasse en ik vond m nog mooi ook! Dit was dus de QHP Celina laars(simpel zwart met rits). Ik rijd best regelmatig, tot aan januari 1 tot 3 keer per week maar mijn huidige verzorgpaard rijd ik 3-5 keer per week(of 6 als het zo uitkomt), dus worden ze veel vaker gebruikt.

Nu ben ik ook wat kilotjes aangekomen afgelopen jaar.. en met deze kou rijd ik altijd met thermolegging onder mijn rijbroek. Dus het is allemaal wat krapper geworden in de laarzen, maar er zit een elastiek in over de hele lengte dus dacht dat het geen kwaad kon(en ik onderhoud ze heel braaf).

Maar gister heb ik ze dus verrekt.. De rits gaat tot over mijn kuit en daarna steekt hij vast, de rits is zegmaar losgekomen van de stof waar die aan vast zat. Grr nu moet ik die dus laten maken..

Maar nu vroeg ik me af, komt dit door het veelvuldig gebruik of is dit niet normaal? En zou het verstandig(en mogelijk) zijn om misschien nog een extra stukje elastiek erbij te laten zetten?

Princesj

Re: Rits van QHP's kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:12

Mijn vriend had het zelfde met zijn QHP laarzen, alleen heeft hij super slanke kuiten. Hij heeft destijds nieuwe laarzen gekregen vanwege deze schade.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 14:44

Nou ik heb hele smallen enkels, redelijke kuiten(heb wel de normale kuitmaat, dus niet wijd of zo), en dan is het daarboven onder mijn knie weer smal. Daarom heb ik ook zo lang lopen zoeken.
En het voordeel is dat er langs de hele zijkant een elastiek loopt, maar nog heeft t niet mogen baten.. Grr misschien toch eens even bellen naar de winkel (:
Als het goed is breng ik ze morgen weg naar de schoenmaker.

Okaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:47

Je geeft zelf aan dat je wat kilo's bent aangekomen en dat je met thermolegging rijdt, dan lijkt het mij dat het idd niet meer past en dat de rits daardoor kapot is gegaan.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 15:06

Nouja 'wat kilo's' moet je niet verstaan als 25 kilo, dit was in totaal over de afgelopen anderhalf jaar 10 kilo, en dat zit niet alleen in mijn onderbenen uiteraard.