Instructeur wissel, wie heeft er ervaring hier mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Instructeur wissel, wie heeft er ervaring hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 11:17

Hallo,

al een tijdje heb ik geen les met mijn haflinger.
En de laatste weken begint het weer te kriebelen.

We hadden een super instructrice, waar we ruim een jaar les van hebben gehad.
Een vrouw die wist waar ze het over had.
Veel ervaring, een oplettend oog en ze kon alles uitleggen.
(Ik kan zo weer een afspraak met haar maken)

Nu het weer begint te kriebelen, kijk ik ook om me heen.
Er zijn zoveel instructeurs, waar ik goeie verhalen over hoor.

Ik zou graag weer les willen, maar ben ook benieuwd naar andere mensen.
Om te kijken of er iemand is, die ons nóg beter kan helpen.
Het lijkt mij super om dressuurmatig lekker bezig te gaan

Hebben jullie dit ook weleens (ervaren)?
Dat je les wilt van iemand anders, wilt kijken hoe dat bevalt etc.?
Al is het alleen om te ervaren hoe het is om van iemand anders les te hebben.

Waarom ik dit hier vraag, is omdat ik het huidige prijskaartje best hoog vind van de huidige instructrice.
En ik zou graag 45 min tot een uur les willen tegen een betaalbare prijs.

Brand los :D

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:43

Ja heb ik ook gedaan. Zat bij een instructrice waarbij ik 25 per half uur betaalde. En de lessen waren niet slecht, maar ik ging gewoon niet meer vooruit, bleef hangen. Dus toen overgestapt op een intructrice die een hele andere kijk heeft op het paardrijden, veel meer vanuit je gevoel. Het is een totaal andere manier van lesgeven, en in het begin voelde ik me echt net een beginner. Maar nu ik krap een jaar les van haar heb zijn we zoveel vooruit gegaan. Gewoon echt letterlijk een wereld van verschil, echt onvoorspelbaar. En het leuke was dat ze eigenlijk geen papieren heeft en eerst helemaal niet van plan was les te geven, maar ondertussen heeft ze heel wat lesklantjes, haar manier van lesgeven spreekt heel veel mensen aan. Bijna iedereen stapt over van die andere instructrice naar haar. Dus ik zou zeggen probeer een les van een andere instructeur, misschien is het niks, en misschien gaat er een wereld voor je open (zoals voor mij toendertijd :D )
Edit: de prijs wat ik eerst betaalde was 40 euro per uur, maar omdat een uur wat te vermoeiend is ( :+ ) is het nu 25 voor een half uur, en krijgt iedereen gewoon een half uur.

Aukelizzy

Re: Instructeur wissel, wie heeft er ervaring hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:27

Ik heb het ook gedaan. Ik trainde altijd bij een grand prix ruiter hier in de buurt, maar het klikte niet zo tussen hem en mijn huidige ( jonge ) paard. Hij was heel geschikt om wat spektakel erin te rijden bij paarden die klaar zijn voor het hogere werk, maar met jonge paarden werkte het gewoon niet. Ik ben toen overgestapt naar mijn huidige instructeur (T.heo H.anzon ), en ik heb geen moment spijt gehad! Ik betaalde bij mijn vorige 75 euro per uur ( was een half uur rijden ) en nu betaal ik 65 euro per uur ( maar moet wel 2 uur heen en 2 uur terug ).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:45

Ik blijf hier maar switchen.
Soms door stoppen instructeur, niet klikken van combinatie of het naar locatie moeten komen (mijn vader heeft daar doordeweeks geen tijd voor en wil naast de wedstrijden niet nog vaker weg in het weekend).

Ik hoop binnenkort eens wat rust te vinden :')

Switchen op een moment dat je merkt geen vooruitgang meer te boeken of wat andere inzichten te vergaren is absoluut geen slecht idee.
Je moet alleen zorgen dat je niet maar blijft switchen (zoals ik nu doe).
Dat gaat op een gegeven moment tegenwerken.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:52

Mijn vaste instructrice moedigt me juist aan om ook bij anderen te gaan kijken :=
Niet omdat ze zo graag van me af wil ;) maar ze zegt iedereen heeft een bepaalde kijk en manier, en van iedereen kun je leren! Er leiden meerdere wegen naar Rome, soms moet je gewoon even uitzoeken welke het beste rijdt ;) ze werkt zelf vanuit MR, Emiel Voest, Antoine dB en haar orun opleidingen dus heeft zelf ook niet 1 manier waar ze aan vast houdt

Edit: conclusie: ik zou er lustig op los proberen ;) je merkt vanzelf wat wel werkt en wat niet! En misschien kun je het ene fijne 'trucje' wat je bij eentje geleerd hebt wel weer toepassen in de les van jouw favo instructrice, is toch ook niks mee?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 08:14

Eerste proefles staat gepland, die is vanmiddag :P

Het is alleen belangrijk om te onthouden wat ik graag wil bereiken met mijn paardje.
De reden waarom we gaan lessen.
(Want waar ik een ster in ben: ik praat mee met de instructeur die dan in de bak staat, en pas mijn "niveau" hier op aan zeg maar. )
Ik wil eens even doorpakken en kijken wat we samen kunnen bereiken.

LuckyPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:31

Ik ben ook vaker geswitcht van lesgevers,
Ik leste er al lang bij (bijna 2 a 3 jaar) maar merkte dat ik eigenlijk weinig vooruit ging, de volgende lesgever was omdat hij wat goedkoper was, en ik vond dat hij bij een vriendin van mij goed les gaf, bij mijzelf klikte het niet en vond ik het lesgeven eigenlijk niet super. (vaak dezelfde dingen). Mijn volgende lesgever (nog steeds) gaat super, ik merk verschillen en verbeteringen en daar ben ik heel erg blij mee.. dus ik ben er achter dat ik liever iets meer betaal waar ik iets aan heb dan dat ik iedere week iets minder neer leg en eigenlijk merk dat ik niet verder kom, of zelfs verkeerde dingen aangeleerd krijg.

Ik betaal nu 35 euro voor 3 kwartier,(mocht het echt tegen zitten en het gaat nogsteeds niet goed is ze bereid om gewoon verder te gaan ookal is de tijd op net zo lang tot dat het goed gaat) best prijzig, maar ik het er zeker wat aan! Ik les dan om de 2 weken, of wanneer ik echt niet verder kan

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 19:23

Het valt nog niet mee om een geschikt iemand te vinden die hier wilt komen les geven O:)

Vele instructeurs kijken meer naar het paard dan de ruiter.
En ik zoek iemand die eerst ook aan mijn houding wilt gaan werken, want daar ligt ons probleem momenteel :)

Komende vrijdag heb ik een proefles, waar ik onwijs veel zin in heb. Ben benieuwd of dit iets is!

Sannevlierop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:07

Ik heb hele slechte ervaringen met instructeur wissel mijn pony liep eerst super maar mijn instructeur stopte dus stapte ik over naar een ander maar deze reed op een hele andere manier en kon maar af en toe les geven en na een tijdje had ze hier al helemaal geen tijd meer voor toen ben ik terug gegaan naar mijn oude manier en hierdoor heeft pony verschillende grote blokkades in zijn lichaam opgelopen en was ik terug bij af ik ben toen compleet opnieuw moeten beginnen en mijn pony alles nieuw aangeleerd maar het werd erger en erger en durfde er niet meer op stijgeren bokken het ging niet meer nu gaat et gelukkig weer iets beter maar als je naar een andere instructeur gaat kies er dan iniedergeval een met dezelfde manier van rijden en les geven! Succes!