is er iemand die weet of je voor 1 week een paard kan verzekeren?
Mijn paard is vorig jaar verkocht, en nu mag ik hem volgende week een weekje 'lenen' zodat ik er gewoon een week van kan genieten, maar nou zou ik hem het liefst die week verzekeren.. Bij mij was hij altijd verzekerd, maar de nieuwe eigenaren hebben dat niet overgenomen..
Groetjes
Suzanne F.
Geplaatst: 19-03-13 18:40
Jahoor alles kan, als je maar betaalt. Je kan ook verzekeren voor 1 x narcose dus voor een week verzekeren zal ook kunnen.
dave30
Geplaatst: 30-03-13 17:34
Nou,ik denk dat dat niet zomaar kan.Meestal zit je toch vast aan een bepaalde tijd. Of je verzekerd hem,omdat je hem net ''gekocht hebt'' en na een week weer ''verkocht'' dan moeten ze het wel beeindigen.
Heb dit ook gedaan met mijn hond die had ik verzekerd,maar wilde hier toch vanaf zien.maar dat kon niet.Dus gezegt dat de hond verkocht is dan moeten ze de verzekering wel stoppen
Moest het wel op een of andere manier bewijzen maar dat was geen probleem.
Volgens mij is het wel mogelijk om je paard voor korte duur te verzekeren. Neem gewoon eens contact op met de verzekering over de mogelijkheden, dan weet je het meteen zeker.
Waarvoor wil je hem verzekeren? Als jij hem leent blijft hij van de eigenaren en dragen zij dus eventuele kosten immers en als zij niet kozen voor een verzekering gingen zij dus akkoord met een risico. Wat is dan het probleem??
Ik vind het een goede denkpiste van de TS. Stel dat er wat gebeurt met het paard, is er met verzekering toch al minder risico op onenigheid met de eigenaren. Voorkomen is beter dan genezen. TS, ik veronderstel dat je ook gedacht hebt aan je aansprakelijkheidsverzekering? Als 'beheerder' van het paard, ben jij verantwoordelijk wanneer hij bv. zou uitbreken en schade aan derden zou toebrengen.