Paarden verzekering voor 1 week..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniekjuh

Paarden verzekering voor 1 week..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 18:30

Hallo,

is er iemand die weet of je voor 1 week een paard kan verzekeren?

Mijn paard is vorig jaar verkocht, en nu mag ik hem volgende week een weekje 'lenen' zodat ik er gewoon een week van kan genieten, maar nou zou ik hem het liefst die week verzekeren.. Bij mij was hij altijd verzekerd, maar de nieuwe eigenaren hebben dat niet overgenomen..

Groetjes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:40

Jahoor alles kan, als je maar betaalt. :D
Je kan ook verzekeren voor 1 x narcose dus voor een week verzekeren zal ook kunnen.

dave30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:34

Nou,ik denk dat dat niet zomaar kan.Meestal zit je toch vast aan een bepaalde tijd.
Of je verzekerd hem,omdat je hem net ''gekocht hebt'' en na een week weer ''verkocht'' dan moeten ze het wel beeindigen.

Heb dit ook gedaan met mijn hond die had ik verzekerd,maar wilde hier toch vanaf zien.maar dat kon niet.Dus gezegt dat de hond verkocht is :D dan moeten ze de verzekering wel stoppen :D

Moest het wel op een of andere manier bewijzen maar dat was geen probleem.

Chica_x

Re: Paarden verzekering voor 1 week..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:58

Volgens mij is het wel mogelijk om je paard voor korte duur te verzekeren. Neem gewoon eens contact op met de verzekering over de mogelijkheden, dan weet je het meteen zeker.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:30

Waarvoor wil je hem verzekeren? Als jij hem leent blijft hij van de eigenaren en dragen zij dus eventuele kosten immers en als zij niet kozen voor een verzekering gingen zij dus akkoord met een risico. Wat is dan het probleem??

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:59

Ik vind het een goede denkpiste van de TS. Stel dat er wat gebeurt met het paard, is er met verzekering toch al minder risico op onenigheid met de eigenaren. Voorkomen is beter dan genezen.
TS, ik veronderstel dat je ook gedacht hebt aan je aansprakelijkheidsverzekering? Als 'beheerder' van het paard, ben jij verantwoordelijk wanneer hij bv. zou uitbreken en schade aan derden zou toebrengen.

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:04

Even de verzekering bellen waar je hem eventueel wil verzekeren voor een week die kunnen je vast alles wel vertellen

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 13:07

Hij is verzekerd geweest voor een week bij mij, alles is goed gegaan en hij staat weer gezond en wel bij de eigenaar :)

Bedankt voor de reacties

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:42

Bij welke verzekeraar is dat gelukt? Wellicht handig om te weten voor anderen die hier in de toekomst ook wat mee willen. :)