Mutatiedocument

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

Mutatiedocument

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 23:33

ik wil op voorhand mij verontschuldigen als dit niet juist staat!

Ik heb een merrie gekocht in Augustus nu hebben wij natuurlijk een mutatiedocument bij moeten invullen
we zijn er helaas nu pas achter gekomen dat je dit moet verzenden.

Zal dit voor problemen zorgen als ik het nu opstuur ? ik heb haar nu namelijk al bijna 7 maand.

hulp zou heel goed van pas komen nu! dit is mijn eerste eigen paard dus wist er echt niks van. -O-

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:05

Mutatieluik is iets dat alleen in België is verplicht en je vraagt het op een Nederlandse site. ;)
Maar gewoon opsturen hoor, kan echt geen kwaad. Je zal dan een nieuw mutatieluik ontvangen met jouw naam als eigenaar erop.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:05

Nee hoor, kan geen kwaad. Stuur maar gewoon op. Je moet het in orde hebben tijdens controle (op stal, bij je thuis, weet ik veel?) Maar voor zover ik weet is er geen kat die er naar omkijkt.
Bij veel paarden wordt het mutatiedocument zelfs niet veranderd bij verkoop of bij verandering van stalling. Zo ken ik een handelsstalletje met max 10 paarden, stond er plots een controleur voor de deur met de vraag waar die 100 paarden stonden. Bleek dat mensen gewoon het mutatiedocument niet aanpasten.

TsarinaZ

Re: Mutatiedocument

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 00:07

hehe wat een opluchting seg! bedankt voor de reacties! ben julie heel dankbaar! _/-\o_
had er geen flauw idee van dat het alleen in Belgie verplicht was sorry daarvoor :j