welke scheermachine/tondeuse het beste ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

welke scheermachine/tondeuse het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 20:11

ik wil graag de hoofdjes en oren van de shetten scheren.
en als t kan een klein stukje hals.

nou kan ik onderstaande kopen via een kennis.
zouden deze geschikt zijn ?

Moser Tondeuseset Clam Shell of Sectolin Se-200 Tondeuse

beide te vinden op de site van Agradi

XladyX

Re: welke scheermachine/tondeuse het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:49

Ik heb de Sectolin SE-200. Fijn apparaatje maar ik denk niet sterk genoeg om een stuk dikke shetlandvacht mee weg te kunnen scheren. De Moser die je noemt heb ik geen ervaring mee.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:52

Marskramer, Philips heren tondeuse (op lichtnet). Komt al 1,5jr prima door mijn shetty haar vacht heen :) kost 30euro.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 19:44

xSCWx schreef:
Marskramer, Philips heren tondeuse (op lichtnet). Komt al 1,5jr prima door mijn shetty haar vacht heen :) kost 30euro.

dat houdt dan toch in dat hij continu aan draadje moet ?
en maakt dat ook veel lawaai ?

ohja nog een bepaald soort/type ?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:05

Ik heb deze (hier 20euro): http://www.kijkshop.nl/product/125057/p ... qc5115-15/
Moet inderdaad altijd aan snoer. Hier heb ik express voor gekozen omdat deze tondeuse veel steviger oogde dan degene op batterij (en ik heb gelijk, doe er al 1,5jr mee :D )
Maakt niet echt veel geluid, minder dan een echte paarden tondeuse.
Ik vind hem erg fijn voor kleine gedeeltes, je moet hem niet helemaal willen scheren.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:43

wil je een zomervacht of wintervacht scheren bij een shetlander? Mijn ervaring is dat de meeste tondeuses dat werk niet aan kunnen, met als gevolg dat het lelijk wordt en de machines warm lopen. Ik scheer op jaarbasis 60 paarden en scheer 90% compleet met mijn Heiniger progress. Voor sommige pak ik bij de oortjes mijn Heiniger Saphir. Maar niks werkt zo fijn en vooral snel als een grote machine. Daarbij is de progress handzaam en maakt in verhouding met dergelijke andere machines weinig geluid.

Let er ook op dat de messen slijpbaar/vervangbaar moeten zijn, zeker bij een shet is de kans heel groot dat de messen bot worden tijdens het scheren (veel huidvet/zand/stof).