Synthetisch lederen rijlaarzen of jodhpurs met chaps, waar?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Synthetisch lederen rijlaarzen of jodhpurs met chaps, waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 20:07

Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar goed betaalbare, fijne, luxe rijlaarzen of jodhpurs met bijpassende chaps van synthetisch leder (Geen stoffen dus!) en omdat ik ze niet kan vinden, vraag ik het jullie! Overige eisen zijn dat ze in de kleur bruin moeten zijn i.v.m. donkerbruin harnachement. Ik koop binnenkort een synthetisch leren zadel, en omdat ik toch toe ben aan nieuwe rijlaarzen of jodhpurs met chaps wil ik deze ook gelijk aanschaffen, leer met synthetisch leer is namelijk heel slecht voor het synthetische spul. :-)
Rijlaarzen en jodhpurs wil ik met een veter hebben. Ik zal er mee gaan springen, dus geen hoge dressuurbogen en niet (of helemaal geen) teveel lak. :-)

Ik heb wel een budget van zo rond de €100,- en uiterlijk €150,-.
Weet jij misschien wel de perfecte rijlaars of jodhpur met chaps voor mij? Laat het me weten!

Mijn chaps die ik nu heb, Kieffer, zijn kuitmaat M (andere maten heb ik echt geen idee van, maar ik vind het niet erg om in de buurt van Ede (max. 40 km) te passen bij een winkel of online bestellen en ze eventueel weer terug moeten sturen) en voetmaat heb ik 41.

:wave:

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:10

Laatst bijgewerkt door LhinnOlijf op 16-03-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Re: Synthetisch lederen rijlaarzen of jodhpurs met chaps, waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 20:11

Elastiek vind ik wel fijn ja. Dan heb ik toch het idee dat ze nog wat beter aan sluiten. :j
Ik ga ze even opzoeken!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 20:14

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:16

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 20:32

't Is echt de verkeerde kleur ja.. Het moet wel een beetje passend zijn bij het zadel:
Afbeelding
En het is ook niet helemaal mijn smaak. Ik wil wel dat het eruit ziet als leer.
Heb even snel een fotootje opgezocht van wat mijn smaak is qua rijlaarzen of vorm chaps, lekker simpel, maar wel netjes en luxe:
Afbeelding

Ja, redelijk wat eisen voor een synthetisch lederen rijlaars of chap met jodhpur. :=

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:46

Ik raad je aan om geen synthetische rijlaarzen te nemen.
Ik heb een anderhalve maand ongeveer geleden een paar synthetische rijlaarzen gekocht en er zitten nu al 2 Gaten in en de veters zijn elastisch en al geknapt ik draag de laarzen ongeveer 5 x per week.
Die ik heb zijn deze:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=syn ... CmN40XM%3A

Ik zal als ik jou was als je het geld heb leren jophurs te kopen met chaps.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 22:52

Nee, de reden dat ik geen lederen chaps of laarzen wil is omdat dit niet kan met mijn zadel. Dan is zeer snel mijn zadel naar de mallemoeren, omdat synthetisch leer (waar mijn zadel dus van gemaakt is) niet tegen de oliën kan wat in leer zit. Anders had ik wel lederen genomen. :-)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:44

Is het dan niet handiger om met een soort van hoes beschermer te rijden?

Wat gebeurd er dan met je zadel?
De eerste Die ik je liet zien zijn bewerkt aan de buitenzijde.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 00:10

Wat bedoel je met een hoes beschermer? Wat er precies mee gebeurd, het wordt lelijk en verder weet ik het ook niet precies. Dit is iig wat mij overal werd aangeraden als ik dit zadel zou aanschaffen, ook door zadelmakers.