Wie kent deze lieve oude roodschimmel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dianne70

Wie kent deze lieve oude roodschimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 18:31

Wie kent deze roodschimmel? C-D-pony,ruin, leeftijd geschat tussen de 25 en 30,weeft de hele dag.
Van de zomer gekocht van een handelaar. Hij had de pony gekocht op een paardenmarkt regio Hoekse Waard (zuid-holland).
Hij stond daar samen met een witte c-pony. Ik wil graag meer over hem weten. Wie weet er meer over hem?

http://i48.tinypic.com/30kt20y.

Afbeelding

Crissy

Re: Wie kent deze lieve oude roodschimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:03

Ik heb wel zo'n pony gekend is Dordrecht. Hij heette Jessy en zal ongeveer van die leeftijd zijn. Ik zal eens her en der vragen waar hij is gebleven en of hij nog leeft.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:07

Het zou heel goed kunnen dat dat Roman is ! :)

Hij heeft jaren als manegepony gewerkt op Hippisch centrum Barendrecht totdat deze failliet ging en werd verkocht. De oude paarden zijn weg gegaan en het heet nu manege filip dros. Ik heb als beginner wel eens op Roman gereden.

Een oude foto van hem:

Afbeelding

Dianne70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 19:11

Ja dit lijkt hem te zijn. Hij staat nu bij mij lekker van zijn oude dag te genieten. Weet je nog meer over hem? Weet je ook wat over de witte pony?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:16

een wat duidelijkere foto:

Afbeelding

Hij werd altijd voor beginnerslessen gebruikt omdat hij zo braaf is. (Was daarom ook een grote favoriet onder de jongere kinderen)
Maar de laatste jaren hoorde ik dat het heel slecht ging met de manege waardoor die ook failliet is gegaan en alle paarden en pony's hebben daar onder geleden (Veel lessen lopen, geen eten meer, geen schone stal)

Over de witte pony weet ik niets maar wat super dat hij een goed plekje heeft gevonden!
Dit is ook duidelijk bewijs dat hij nog leeft want er werd gezegd dat hij was ingeslapen

Heb nog een filmpje gevonden van hem op youtube. (niet van mij hoor ;) )
Hier zie je wel dat hij voor beginnende ruiters werd gebruikt

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 15-03-13 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Dianne70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 19:31

Wat was hij vroeger een mooie pony! Zijn rug is nu doorgezakt, je kunt zien dat hij heel hard heeft gewerkt!
Als ik hem niet had gekocht dan was naar de slacht gegaan. Gelukkig kan hij nu genieten van zijn oude dag. Hij is superlief, ook met kinderen, iedereen is dol op hem. Hij speelt altijd met de halsters die naast zijn stal liggen.

Ben blij dat ik nu weet waar hij vandaan komt, bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:10

Omdat inmiddels duidelijk is waar deze pony vandaan komt hier een slotje.

xevaxromanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:48

hooii ik hoop dat je hier snel op kan antwoorden! :) Roman was namelijk mijn lievelingspony toen hij nog op de mange stond. ik ken hem al superlang en ik reed altijd op hem. Nou ben ik al heel lang op zoek naar hem. Zou ik mogen weten waar hij staat want het lijkt me zo leuk om hem weer eens te zien! :D /3

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:56

Ik heb dit topic moeten sluiten omdat het niet voldoet aan de regels die gelden op OV.
•Zorg voor een duidelijke titel. Plaats vooraan de tag: je gebruikt de tag [PG] (Paard Gezocht) voor als je een paard zoekt. De tag [EG] (Eigenaar Gezocht) voor als je een vorige eigenaar zoekt van jouw paard. Daarnaast zet je de leeftijd van het dier op dit moment, de kleur en het geslacht. Bijvoorbeeld:
* [PG] : Speedy, 9-jarige bruine merrie.
* [EG] : Juanita, 12-jarige voskleurige welsh-pony.