Pony heeft moedergevoelens voor mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Pony heeft moedergevoelens voor mens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 19:24

Hallo Bokkers,

Het is een beetje een rare titel, maar ik heb een welsh merrie van 12 jaar die nog nooit een veulen heeft gehad.
Soms als ik bij haar in de wei kom, ruikt ze aan mijn handen en maakt ze een zacht soort gehinnik wat een merrie normaal bij haar veulen doet, en daarna begint ze me helemaal af te likken en zachtjes te bijten aan mijn jas.

Ik vind het wel heel erg lief, maar ik denk dat ze gewoon iets mist bij haar. Ze loopt bij mijn oude pony ruin in de wei, dus ze is niet alleen.

Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt?

Larimar

Re: Pony heeft moedergevoelens voor mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:24

ik heb dit verschillende keren gehad, en dan bleek dat de pony gewoon op zoek was naar lekkers, zou dat het niet kunnen zijn? en gaat ze ooit verder met bijten?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:27

Mijn paard doet dat ook, maar dat is een ruin dus die heeft vast geen moedergevoelens :Y)
Ik denk inderdaad ook dat het meer met een zoektocht naar eten of aandacht te maken heeft dan met moedergevoelens. Mijn paard doet het vooral als ik even met hem aan het kroelen ben, volgens mij doet hij dat omdat hij zich prettig voelt of iets dergelijks.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:41

Dat is erg penny gedacht, zulke gevoelens hebben ze niet voor een mens.

Pony is gewoon aan t kijken voor iets lekkers en of aandacht, maar heeft niets met moederlijke gevoelens te maken of wat dan ook.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 18:53

Bedankt voor de reacties..
Ik denk niet dat het voor iets lekkers is, ik geef mijn paarden altijd alleen eten in de voerbak omdat ze anders erg gaan schooien en bijten.

Ik dacht dat dit er misschien mee te maken had, omdat de merrie ook altijd erg last heeft van haar hengstigheid.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 20:01

Oh en nog even antwoord op de andere vraag:

Ze gaat nooit door met bijten, dit 'bijten' heeft ze pas een paar keer gedaan. Hinniken doet ze wel vaak

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:57

Ze voelt zich iig wel op haar gemak bij jou, dat is een goed teken : ) Moedergevoelens of niet.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 22:06

Louise1990 schreef:
Ze voelt zich iig wel op haar gemak bij jou, dat is een goed teken : ) Moedergevoelens of niet.

Hihi dankje, het is echt een gevoelige pony.. We hebben een speciale band, ze staat in een inloopstal en als ik in de stal kom is ze nooit binnen, maar als ik mij niet goed voel en ik kom in de stal staat ze binnen op me te wachten.
Heel bijzondere pony!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:09

mijn merries hadden het bij elkaar. Pony en Tag voor het gemak van het 'verhaal'.
Pony kon van die hoge korte piepjes naar Tag doen als ze haar zag, gedroeg zich ook als veulentje, aan haar flank lopen etc. Tag kon echter ook tegenover Pony heel veulenachtig doen, met heel hoog hinniken en haar hoofd afwenden van haar. Ze waren toen beide 12 en 13. Ik denk dus dat het ook een manier van liefkozing is van paarden onderling

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 23:49

Woogy schreef:
mijn merries hadden het bij elkaar. Pony en Tag voor het gemak van het 'verhaal'.
Pony kon van die hoge korte piepjes naar Tag doen als ze haar zag, gedroeg zich ook als veulentje, aan haar flank lopen etc. Tag kon echter ook tegenover Pony heel veulenachtig doen, met heel hoog hinniken en haar hoofd afwenden van haar. Ze waren toen beide 12 en 13. Ik denk dus dat het ook een manier van liefkozing is van paarden onderling

Apart he, bij paarden zie je het denk ik wel vaker? Maar bij mensen heb ik het nog nooit gehoord eigenlijk..
En ze doet het écht niet voor het voer, want ze krijgt op vaste tijden voer en alleen in de stal.

Ik vind het wel heel lief, en vooral ook jou verhaal Woogy!!!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:29

annibel schreef:
Soms als ik bij haar in de wei kom, ruikt ze aan mijn handen en maakt ze een zacht soort gehinnik wat een merrie normaal bij haar veulen doet, en daarna begint ze me helemaal af te likken en zachtjes te bijten aan mijn jas.

Een paard op de manege waar ik reed deed dit ook, maar alleen als ze hengstig was.
Ik vind het wel lief. Maar of het echt moedergevoelens zijn weet ik niet.