Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Duuk2011 schreef:Waarom wil je hem niet castreren? En denk je dat dit gedrag te linken is met het feit dat hij een hengst is?
TornadoSchat schreef:Duuk2011 schreef:Waarom wil je hem niet castreren? En denk je dat dit gedrag te linken is met het feit dat hij een hengst is?
Nou, de reden is dat ik gewoon altijd al een hengst heb willen hebben en aangezien hij super braaf is bij mij zag ik geen reden waarom ik hebzou moeten castreren maar natuurlijk als hij bij andere de rotza uithangt. Ik weet niet percies of dit gedrag daar echt aan te linken is. Hij is nu eenmaal een echte schrokker...
TornadoSchat schreef:Duuk2011 schreef:Waarom wil je hem niet castreren? En denk je dat dit gedrag te linken is met het feit dat hij een hengst is?
Nou, de reden is dat ik gewoon altijd al een hengst heb willen hebben en aangezien hij super braaf is bij mij zag ik geen reden waarom ik hebzou moeten castreren maar natuurlijk als hij bij andere de rotza uithangt. Ik weet niet percies of dit gedrag daar echt aan te linken is. Hij is nu eenmaal een echte schrokker...

PowerReiner schreef:Ik heb ook eens een bezichtiging gehad bij een hengst, is hem uiteindelijk niet geworden. Maar als ik hem had gekocht had ik al het mogelijke gedaan om hem hengst te houden. Ik ga hem niet zijn ballen af laten snijden alleen maar omdat dat voor mij beter uitkomt.
Bovendien, mogelijkheden zijn ook groter als hij hengst blijft. Als hij het nou goed gaan doen in de sport, en goedgekeurd wordt, kun je altijd zijn sperma nog verkopen.

bello2005 schreef:kan de stal eigenaar de pony niet anders voeren als in de stal te moeten ??
ik vind het zonde als je hem zou castreren .. alleen omdat hij zo doet na een ander ?
mijn hengst heeft ook wel eens andere gebeten met voeren, so what.. moeten ze hun handen maar snel genoeg trg
trekken. daarna heeft mijn hengst ze ook nog gekregen, ( slaag ) heb toen tegen diegene gezegd dat als ze mijn pony
nog een keer slaag geef dat ik haar een pak slaag geef!!!

Locanda schreef:Maar eh... een pismerrie of erger nog, zelfs een lieve ruin kan voedselagressie vertonen. Dus om nou zo door te gaan over het gegeven 'hengst' adviseer ik de TS om met etenstijd eerst eens aanwezig te zijn. (Losstaande van de discussies: is de TS de juiste persoon voor een hengst? Dit de juiste stal voor een hengst? Is het fair hem hengst te laten? En andere off-topic dwalingen.)