Kosten Paard importeren uit Oman

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Kosten Paard importeren uit Oman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 09:01

Deze vraag stel ik voor een vriendin. Zij "krijgt"een paard uit Oman. De huidige eigenaren zorgen dat dit paard gekeurd, voorbereid en getransporteerd wordt van Oman naar Nederland. Echter zij hoorde via via dat bij het ophalen van het paard (Schiphol) zij alsnog importkosten moet betalen, ook als ze dit paard als geschenk krijgt. Een vriend van haar heeft dat een keer gehad, toen hij een hond uit het buitenland kreeg. Haar vraag: Waar zou zij meer informatie hierover kunnen vinden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kosten Paard importeren uit Oman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:03

Weet je vriendin heel zeker dat ze dit paard krijgt. Er zijn namelijk gevallen van oplichting bekend waarbij de verkopers uit een ver land ook een paard beloven tegen transportkosten, die dan heel hoog uitvallen en vervolgens werd er natuurlijk nooit een paard geleverd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:23

Eigenlijk heb ik dezelfde twijfels als cayenne.. Maar als dit uit een betrouwbare bron komt zou ik de douane bellen en het geval voorleggen. Zij zijn de experts en als niet dan kunnen ze je vast doorverwijzen. Zijn zo doorgaans mensen waar prima mee te praten is!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:27

Ik denk ook dat je buiten de importrechten om moet gaan denken aan quarantaine voor het beestje. Ik ben bang dat je niet zomaar een dier vanuit Oman in NL mag invoeren.
Verder ben ik het met chayenne eens en klinkt dit te mooi voor woorden..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:28

Inderdaad de douane even bellen, die kunnen je exact antwoord geven.

Ben heel benieuwd of hier niet een heel vreemd luchtje aan zit. Zijn dit goede vrienden van haar of vage kennissen?

Paard moet vermoedelijk in quarantaine, die kosten moet je vriendin ook ophoesten en zijn niet al te mals volgens mij.
Beste tips zijn al gegeven: betrouwbaarheid checken en douane bellen.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 14:13

Begrijp jullie reacties. Dit zijn goede kennissen, die het paard geven aan mijn vriendin, omdat zij zelf naar Australie verhuizen. Ik ga mijn vriendin het aedvies geven dat ze de douande moet gaan bellen

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:19

Volgensmij ken ik die vrouw waar jij het over hebt, iig een arabiertje uit Oman, omdat zij naar Australie verhuist, hij zou misschien bij ons komen, maar wij hebben het toch niet gedaan.
Ze had het er geloof ik zelf over dat je als gift geen importkosten of iig belasting hoeft te betalen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:23

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 08:21

MarliesV: dit was een zeer goede tip. We hebben nu alle benodigde info. Bedankt allemaal

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:28

Google is je beste vriend! En Bokt is een goede 2e ;)

Hopelijk gaat het allemaal door voor je vriendin. Succes met alles regelen.