Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marymary2 schreef:heel erg dank voor alle info, ben ook benieuwd naar de bedragen. misschien willen jullie dit in een pb prijsgeven?
Manny schreef:Ik 'lease' een paard. Er is geen contract getekend, als er afspraken worden gemaakt gaat dat wel per mail. Dus staat dan zwart op wit. Zij hebben de kosten van het paard(stalling/hoefsmid/dierenarts etc) en ik van het plezier (wedstrijden/lessen/tuig etc) Daarnaast betaal ik een x bedrag in de maand als 'huur'. Daarnaast maak ik gebruik van hun trailer/bak/schuur, paard is dus niet verplaats en is ook niet de bedoeling. Als ik nieuwe dingen wil gaan doen, zoals de crosslessen/instructieweek/springlessen/wedstrijden dan vraag ik daar eerst toestemming voor. Maar ik mag bijvoorbeeld wel beslissen of wat ik haar wil voeren. Dit gaat inmiddels alweer bijna 2jaar goed.
lady62 schreef:Als het paard bij jou blijft staan zou ik het doen tegen pensionkosten dan heb je er zelf zicht op.
Als het paard bij iemand anders komt te staan dan zou ik heel voorzichtig zijn.
Je paard kan het heel goed hebben maar voor het zelfde geld in het ergste geval onbruikbaar of verpest worden.
Aangezien jij de eigenaar bent blijf je verantwoordelijk voor eventueel een ongelukken of schade.
ik zou er erg goed over na denken echt alles op papier zetten ook eventuele medische kosten
en 100 euro zeker vragen.
Dan vallen de boerenfluitjes paarden houders sowieso al af.