Is er vraag naar een ruitervakantie voor 2 of 3 personen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uniekhorse

Is er vraag naar een ruitervakantie voor 2 of 3 personen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:19

Wij wonen op circa 1,5 km afstand van het bos (het Drents Friese Woud).
Wij wonen op een heerlijk rustig plekje midden in de rustige natuur.
Nu hebben wij een ruime stacaravan staan die niet wordt gebruikt. Ons idee is om het ergens op ons erf te plaatsen met een mooi uitzicht op de stallen en op de paardenwei. Ook is het de bedoeling om er een mooi terrasje bij aan te leggen en het plaatsen van een aantal coniferen zodat je ook uit het zicht kunt zitten zodat je echt een prive plekje hebt.

Het is dus mogelijk om je paard(en) mee te nemen en ze in de wei te zetten (voor of naast de caravan) of er eventueel een box bij te huren.
Alles is mogelijk, een weekend huren, een week, midweek of noem maar op.Voordat wij deze plannen echt gaan realiseren is het handig om te weten of er uberhaupt vraag naar is.
En wat zou je financieel voor zo'n vakantie overhebben ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:37

Als je de vergunningen rond kunt krijgen en je biedt een goed en schoon onderkomen, dan zal er zeker animo voor zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:08

Zou zeker animo voor zijn. Voor mij is het helaas te ver want het klinkt top.
Is aan de hand van jouw info alleen lastig te zeggen wat ik ervoor over zou hebben (ben vaak weg met mijn paard dus heb inmiddels aardig wat plekjes gehad ;) )
Ik mis namelijk info om dat te bepalen.
Bijvoorbeeld:

Is het incl of excl ontbijt voor jezelf?
Zit er hooi, stro en eventueel voer bij in voor je paard ( al neem ik krachtvoer liever zelf mee)
Dien je zelf je paard te verzorgen (mesten, voeren enz) of wordt dit gedaan?

De prijs is toch ook wel afhankelijk van zulke zaken ;)

senta

Re: Is er vraag naar een ruitervakantie voor 2 of 3 personen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:06

Er is redelijk veel vergelijkbaar aanbod, van erg basic tot erg luxe. Een beetje rondsurfen en prijzen vergelijken levert een aardige indruk op denk ik.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 14:04

Nouja het is de bedoeling dat het paard in de wei voor de stacaravan neergezet wordt. Tegen een extra betaling kan er een box gehuurd worden en hier zal dan het stro bij inzitten. Mesten moet de klant zelf doen. Kuil/hooi zit bij de prijs in en krachtvoer moet inderdaad zelf meegenomen worden.

Verder is er een spuitplaats aanwezig, een longeercirkel, een stapmolen en een binnenbak.
Alles onder één dak, alleen de longeercirkel is buiten.
De klant mag gebruik maken van de spuitplaats, de stapmolen en eventueel van de longeercirkel mocht dat nodig zijn. Dit alles in overleg omdat al deze faciliteiten in actief gebruik zijn.

Onze boxen zijn zeer ruim opgezet in een erg lichte (daglicht) goed geventileerde stal.
Misschien zijn een aantal foto's handig om een beeld te vormen ?

En je zou zelf voor het ontbijt moeten zorgen aangezien ik zelf niet altijd thuis ben (ivm werken).

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:35

Zou de klant geen gebruik van de binnenbak mogen maken? Stel dat het dagen achter elkaar regent, dan zou het toch wel fijn zijn als je kon rijden.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:43

erg leuk idee!
als je alles rond kan krijgen zou ik het zeker doen!
wij zijn vorig jaar op vakantie geweest met de paarden (midweek) we betaalden E190.- pp (incl paard)
en er waren ongeveer dezelfde faciliteiten die jij aanbied, de paarden stonden in een paddock het voer en hooi waren inbegrepen, zelf mesten en zelf voor ontbijt zorgen, je kon onbeperkt hooi pakken. binnenbak, longeercirkel en bos op 10 min. afstand

misschien een tip: kun je een kleine paddock realiseren voor koliek gevoelige paarden of paarden die geen weidegang gewend zijn? zou voor voor mij belangrijk zijn, ze staan thuis ook in een grote paddock zonder gras. dus ineens een hele week op de wei is geen optie.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:57

Binnenbak en stapmolen enz zijn voor mijn geen toegevoegde waarde.
Als ik ergens heen ga met mijn paard is het om de omgeving te verkennen.
In een bak rijden kan ik thuis ook, daar zie ik geen meerwaarde van om mijn paard daarvoor mee te sjouwen naar de andere kant van Nederland ;)
Een locatie die duurder is door deze "luxe" valt voor mij sowieso af.
Enige wat wij nodig hebben is een wei en eventueel stal en een wasplaats.
Onbeperkt hooi en stro vind ik ook wel belangrijk/fijn.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:08

Mee eens, Silence, maar met slecht weer zou ik het wel een fijne optie vinden om binnen te kunnen rijden. Is op vakantie zeker geen doel op zich. TS zou stapmolen en binnenbak ook als extra optie aan kunnen bieden waar je alleen voor betaalt als je er ook gebruik van maakt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:28

Wij rijden gewoon in de regen haha. Paard en ik houden allebei niet van rijden in de bak.

Die luxe als extra optie zou zeker een goede zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:46

Ik denk dat er zeker vraag naar is en als je alles rond hebt mag je mij gerust pb'en. We gaan vaak weg met de paarden met zijn tweeën en het DFW is heerlijk om te rijden. :D

Veel praktische tips zijn er al gegeven. Ik zou persoonlijk de prijs niet verhogen om de aanwezigheid van een stapmolen e.d. Om in de bak te rijden was ik wel thuis gebleven. ;) Nog wat dingen die ik zelf altijd belangrijk/fijn vind:

* Goede omheining! Zonder contact met andere paarden. Het is altijd erg knullig als er wordt gesnuffeld, geklauwd en paard hangt met zijn voorbeen in een stom ijzerdraadje.
* Goede voorzieningen voor de ruiters zelf in de caravan. Nette keuken waarbij alles het doet en alles schoon is. Vind het altijd professioneler ogen als er gewoon witte borden, simpele glazen en witte mokken zijn. (keertje langs de action en je bent klaar) ipv een blauwe met een barst, eentje met koeien en een bonte verzameling borden in alle formaten en kleuren ect. Nette bedden ect. Iets van een laarzentray oid geeft ook aan dat er nagedacht is over natte laarzen en voorkomt een hoop bende.
* Een duidelijke afscheiding tussen jullie woonerf en de ruimte voor de vakantiegangers. Niets is zo ongemakkelijk om lekker s avonds een kopje thee te drinken buiten en het idee te hebben dat je bij jullie bij de achterdeur zit. De aangegeven coniferen vind ik een prima idee. :)
* Heel duidelijke routeomschrijving van jullie erf tot aan het bos. Eventueel nog een uitgeschreven/getekende route door het bos van ongeveer 10 km. Zou help je de mensen even opgang in een onbekende omgeving. Niets is zo vervelend als geen idee hebben waar je heen moet ect.
* Wees aanwezig als de mensen aan komen. Wijs ze de juiste plek, leg ze alles uit ect. Heel fijn is het altijd als er in de caravan iets van een bloemetje staat, pakketje met info erbij waar je kunt eten, waar de winkels zijn, waar de DA zit! welke nummers je kunt bellen igv nood, wat je kunt doen in de omgeving. Evt. met iets leuks/lekkers uit de streek? Klein doosje chocolade oid? En de kachel zacht aan als het heel koud is. Klinkt misschien overdreven of raar, maar dit soort dingen zorgen er echt voor dat de vakantiegangers zich welkom voelen en makkelijker kunnen settelen in de caravan. Juist op die manier krijg je goede mond tot mond reclame en dat werkt. ;) de rest van de vakantie kun je ze gewoon met rust laten als dat zo is, maar wees er wel voor vragen e.d.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:49

@Silence
Bikkel :) ! En vooral lekker genieten. Vind het bos ook fijner dan de bak, mag best miezeren, maar als het echt regent blijf ik toch binnen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:54

Emma_s_girl schreef:
@Silence
Bikkel :) ! En vooral lekker genieten. Vind het bos ook fijner dan de bak, mag best miezeren, maar als het echt regent blijf ik toch binnen :+ .

Wel nee joh, in het bos heb je bijna geen last van de regen. Juist heerlijk dan, het bos ruikt super lekker in de regen. :j Bovendien blijven bijna alle wandelaars, fietsers en andere medebosgebruikers lekker thuis en heb je heerlijk te ruimte. Hoe hard het ook stort regent, in het bos ben ik nooit door en door nat geworden.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 12:20

Bedankt voor de reacties, @ judith dit zijn goede tips, daar kunnen we wat mee.
Het is de planning om de caravan achter een loods te zetten op deze plaats een prachtig uitzicht op de weide en stallen. De afstand naar ons woonhuis is dusdanig groot dat we elkaar niet zouden kunnen horen wanneer je lekker buiten zit te kletsen dus echt een prive plekje.

De omheinig moet nog even overnagedacht worden, want dat is inderdaad wel fijn als ze geen contact hebben met de andere paarden.

@ Nikki722, de paddock is een goed idee, daar moet nog even overnagedacht worden.

@ emma_s_girl, de bak zou nog een puntje zijn, in de eerste instantie is dit niet voor de klanten aangezien de bak actief gebruikt wordt door een andere huurder. Misschien zou er een regeling getroffen kunnen worden. Maar de meeste mensen komen voor het buitenrijden, dus ik denk niet dat er veel gebruik van zou worden gemaakt.

@ silence, de locatie wordt inprincipe niet duurder door de luxe, het is maar net van welke mogelijkheden je gebruik zou willen maken.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:29

@uniekhorse
Ik zou ook voor het buiten rijden komen :-), maar stel dat het qua weer niet leuk is, dan zou het wel fijn zijn om de bak te kunnen gebruiken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:16

Klinkt aantrekkelijk. Bij welke plaats zit je ong?
Heb je al een idee van prijzen?

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:30

Klinkt inderdaad heel aantrekkelijk. ..als je over de prijzen uit bent mag je mij gerust een pb doen!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:12

Judith_ schreef:
Emma_s_girl schreef:
@Silence

Wel nee joh, in het bos heb je bijna geen last van de regen. Juist heerlijk dan, het bos ruikt super lekker in de regen. :j Bovendien blijven bijna alle wandelaars, fietsers en andere medebosgebruikers lekker thuis en heb je heerlijk te ruimte. Hoe hard het ook stort regent, in het bos ben ik nooit door en door nat geworden.

Haha precies ;)
En voor de iets mindere bikkels is er ook hele goede regen-rij-kleding te koop.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 17:55

@ sandrina; wij wonen net in Noordwolde, ruim buiten het dorp.
We zijn nog een beetje aan het brainstormen over het plan en de prijzen.
Wanneer er meer duidelijkheid is over de prijzen laat ik het zeker weten.
Ik plaats vandaag of morgen nog even wat fotos van waar de caravan ongeveer komt te staan en de uitzichten.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:29

Uniekhorse: houd je ook rekening met de menners? Zoals een plekje voor de kar en voor de aanhanger(waar de kar op is vervoerd?) Ik zou dan samenkomen met een groom; Kunnen we apart slapen, want ik neem meestel een vrouw mee. En om nou lesbisch te worden in een vakantie vind ik niet zo'n best plan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:49

Sandrina schreef:
Uniekhorse: houd je ook rekening met de menners? Zoals een plekje voor de kar en voor de aanhanger(waar de kar op is vervoerd?) Ik zou dan samenkomen met een groom; Kunnen we apart slapen, want ik neem meestel een vrouw mee. En om nou lesbisch te worden in een vakantie vind ik niet zo'n best plan ;)

oh crap, dan heb ik nu wel een probleem denk ik? Ik wist dat ik niet klopte, maar blijkbaar ben ik door het slapen met een vrouw in het zelfde bed lesbische geworden. Naja, dat scheelt: kunnen we zo een aantal vooroordelen van de baan werpen. 1. Lesbisch of homo wordt je dus niet dankzij opvoeding. 2. Blijkbaar ben je niet gewoon lesbisch of homo van geboorte af aan maar wordt je dat door bij het zelfde geslacht in bed te slapen.

Wel goed nieuws dus voor alle homohaters en andere mensen die er bang voor zijn. Gewoon nooit en te nimmer bij hetzelfde geslacht in bed slapen, dan blijf je 'gewoon hetero'.

Sorry voor het offtopic gaan, maar vind het een misselijkmakende opmerking. :x

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:54

Sandrina schreef:

:x
Bah wat een opmerking

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:04

Denk niet dat sandrina het zo bedoelde meiden denk gewoon dat ze haar zin beetje verkeerd neergezet heeft en sommige mensen zijn nou eenmaal wat preuts ook naar vriendinnen toe.. maar denk dat ze het echt niet zo bedoelde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:36

Ik vind het prima dat ze aan geeft liever alleen te slapen. Maar dat kan dan wel iets fatsoenlijker geformuleerd worden. Daar kan prima over nagedacht worden.

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:58

Tip: vvv hier kan je evt. vragen wat het aanbod is in de regio, zij kunnen je ook op hun site plaatsen en tips geven wat kan en niet kan.
Ik zou ook naar de gemeente gaan om te vragen wat in jouw woonplaats mag.
Een klein onderzoek doen, wat jouw plekje uniek maakt.

Wel erg leuk, als ik de ruimte had zou ik het ook zeker doen.

gr. Petra