Het is koud, en er staat een fikse wind hier. Vanmorgen voor het eerst een buitenrit gemaakt met mn nieuwe paard. We waren met zn drieeen, maar hij liep telkens voorop. Hij was enorm voorwaarts! Hoe zijn jullie paarden met dit weer?
Hahahaha, hier ook een! Het is dat ik haar goed ken en dat ik weet dat die oren plat in d'r nek niet betekent dat ze er keihard vandoor gaat ofzo, maar anders..
meestal rustig maar ze heeft nu al een aantal dagen niet buiten gestaan dus die gaat eerst even aan de longe voor ik erop ga. normaal doet ze niks
MirandaDvG
Geplaatst: 11-03-13 17:52
Ik ging afgelopen weekend een rustig stap rondje doen op mijn (bijna) 22 jarige Ik dacht in elk geval dat het een rustig rondje werd. Het was net een hertje, ging af en toe met 4 benen tegelijk de lucht in. Gelukkig is hij verder heel braaf, dus was er eigenlijk niks aan de hand. Gewoon even de lucht in, en weer rustig verder lopen
Afgelopen zondag een buitenritje gemaakt met stalgenoot. Toen was mijn merrie behoorlijk fris en voorwaarts. Normaal gesproken is ze heel stabiel en rustig.
Mijne is echt super mak. Ik doe op het moment alleen buitenritten en veel verharde weg stappen om haar pezen sterker te maken, ze is dit jaar 5 en loopt l2 met de punten voor de M dus nu even iets gas terug om haar niet te overvragen. Maar zelfs met dit koude weer kan ik zo opstappen en op buitenrit, hoewel het wel koud was vandaag, mijn tenen waren Zelfs in mijn thermo laarzen bevroren!
Mijn verzorgpaardje is wel wat frisser dan anders op het moment met buitenritten. Laatste keer zelfs echt schrikkerig terwijl ze normaal heel koel is. Maar dat kwam denk ik meer doordat we samen met een ander paard reden die een paar keer wegsprong voor wat onnozele dingen. Daar wordt ze zenuwachtig van.
mn paardje was wel wat frisser en drukker, maar verder goed.berijdbaar. vorig jaar met de kou rende ze in 3sec van de ene naar de andere kant an de bak. het valt me deze winter nog mee
Marrrr93
Geplaatst: 19-03-13 20:44
Paar weken terug toen het echt heel hard waaide, was ze heel schrikachtig. Nu valt t wel mee gelukkig!
Nou bij mijn paardje was het dus toch het wennen aan een nieuwe plek. Hoewel hij zowieso erg voorwaarts is, is hij nu tenminste ontspannen buiten! HEt weer had er dus misschien toch niks mee te maken:-)