Nieuwe buren met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leukertje

Nieuwe buren met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 08:30

hey,
mijn shetlander staat samen met de tinker van mijn vriendin in een omgeving waar best veel paarden gehouden worden. Tegenover mijn stal is een pensionsstal en sinds kort staat daar een kwpn-er, supermooi paard en lief dier, niks mis mee, het paard heeft het goed; dure dekens, grote stal, weidegang, enz enz. maaarrr het is een net ingereden paard en het meisje dr van wil het paard "dressuurmatig" rijden, ze doet zo'n eehm bijzetteugel (zo heet dat toch?) aan en snokt het hoofd naar beneden, soms bungelen dr gewone teugels er gewoon maar wat bij ??!! zielig voor dat paard vind ik, zo doe je dat toch niet?? ik wil er wel wat van zeggen maar ik zie me al aankomen (benn nog maar 12 jr) wat moet ik nu doen?
groetjes

MyHu

Re: Nieuwe buren met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:38

Ze weet vast wel wat ze doet ;)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:49

denk eerlijk gezegd niet dat echt aan jou is om dat te gaan vertellen, wat is voor jou maar net ingereden? misschien is hij al n half jaar onder zadel? hoe oud is de eigenaar? het paard kan zeker zielig zijn maar je moet leren een paard te leren lezen aan hoe hij loopt, kijkt enzv, misschien heb je niet goed gekeken hoe ze rijdt? n paard word ook niet gelukig van dure dekens he haha, enne... ben nlij dat je leuke buren met paarden hebt!! die heb ik niet hoor, die van mij hebben ook paardjes maar ik vind het wel leuk altijd! tuurlijk zie je dongen die je zelf andfers zou doen maar goeie buren zijn nooit weg!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:53

als je meer wil weten, kun je ook een praatje maken en vragen wat de reden is waarom er gekozen word voor die extra teugel.
Dan hoef je niet jou mening te geven en wellicht is het een reden die heel begrijpelijk is.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:29

mee-eens met bovenstaande !

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:37

Gewoon inderdaad een praatje mee maken,je wilt tenslotte weten waarom die extra teugel er zit.Vragen staan altijd vrij hoor,wie weet kan ze wel heel goed uitleggen waarom die teugel op dat moment nodig is.

Je kunt altijd leren van mensen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:39

niet mee bemoeien....en over de opmerking 'ze weet vast wel wat ze doet' heb ik mijn twijfels ;)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:21

Idd net zoals geerke zegt, niet mee bemoeien. Krijg je rottigheid van, is heel moeilijk maar ik heb ondertussen geleerd dat deze wereld hoogst voornamelijk bestaat uit mensen die denken het beter te weten en het beter te doen, dus wen er maar aan!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:38

Het bespreken over de manier van handelen van anderen is niet de bedoeling.
Daaorm hier een slotje.