Ik had een vraag aan de mensen die vaak buitenrijden met hun paard.
Hoelang duurt een buitenrit van 12 kilometer ongeveer?
Sinds kort heb ik een heel leuke bijrijdpony waar ik graag meer mee zou willen buitenrijden.
Tot nu toe rijd ik alleen over weggetjes in de buurt, maar dat is allemaal asfalt.
Nu heb ik op google maps een route uitgestippeld waarbij ik een rondje kan maken over het dichtsbijzijnde ruiterpad (zandpad).
Die route is 12 km in totaal, het eerste stuk zal dan veel stappen zijn, misschien kleine stukjes draf in de berm en op het zandpad kan ik ook stukken galopperen.
Ik heb wel vaker buitengereden, maar heb geen idee hoeveel kilometer die ritten waren.
En ik wil niet hebben dat ik ineens 3 uur weg ben als ik voor het eerst met mn verzorgpony een wat langere rit ga maken.
Als er bokkers zijn die leuke uitrijmogelijkheden weten in Leidsche Rijn/Haarzuilens, Utrecht hoor ik het ook graag!

Annabel

Paard is nog erg onzeker in zijn eentje, dus we staan vaak stil en hij loopt sowieso heel langzaam. Als ik met hem ga wandelen, alleen dus, dan kan ik er regelmatig gewoon naast slenteren in plaats van dat we flink doorwandelen. Daar wordt aan gewerkt hoor, maar ik wilde het toch even als voorbeeld geven voor de TS, als zij ook een paard heeft met een (heel) langzaam basistempo, dan is het banketstaaf als zij rekent op 1½ uur en uiteindelijk dubbel zo lang onderweg is...