Beter betaalbare optie dan parelli?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Beter betaalbare optie dan parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 17:57

Mijn shet is ondertussen al weer bijna vier jaar en ik wil nu echt eens wat vaker wat meer van hem vragen en de puntjes op de I te zetten.

Nu werd door iemand op stal parelli aangeraden maar als ik schrik echt een beetje van de prijzen.. Over de 100 euro voor 1 level, ik weet niet of ik dat er eigenlijk wel voor over heb. Ook 2e hands zijn de nog vrij prijzig.

Zijn er nog andere dvd`s of filmpjes die goede informatie hebben qua opvoeding en het aanleren van bepaalde dingen? Het is mijn bedoeling om nog goed aan de hand te gaan werken en dan rustig aan eens te beginnen met longeren.

xMyrth

Re: Beter betaalbare optie dan parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:58

wat wil je precies met je paard gaan doen?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 18:09

Ik wil hem graag wat manieren aan leren en een beetje de puntjes op de I zetten. Denk aan dingen zoals achteruit lopen, wijken voor druk, volgen, netjes mee lopen, merendeel van deze dingen kent hij al wel maar dit kan echt nog een stuk beter.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:11

ik denk dat er genoeg andere dingen zijn dan parelli...
ik weet zo alleen niet welke, sorry.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:22

Er zijn heel veel mensen die zoiets aanbieden maar wil je ook les hebben of wil je het echt alleen van dvd's en filmpjes hebben?
Want op zich kun je ook gewoon grondwerk les nemen je hoeft niet direct een bekend iemand te nemen. Er zullen vast instructeurs zijn die in jouw omgeving voor een betaalbare prijs les komen geven, deze kunnen je ook huiswerk meegeven zodat je weer een tijdje aan de slag kan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:01

Je kunt ook eens kijken bij de site van Emiel Voest. Die was - een paar jaar terug althans - niet zo prijzig. Vind zelf 100 Euro ook wel overdreven veel, moet ik zeggen. En wellicht is downloaden een optie?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:20

Je kunt online lid worden van parelliconnect, dat is de eerste 30 dagen gratis en daarna vanaf 10 dollar per maand. Daarmee kun je onder andere level 1 online bekijken.

Het is wel fijn om naast de filmpjes ook echt les te hebben. Een instructeur kan je direct verder helpen als iets niet lukt en voorkomen dat er kleine foutjes in je manier van doen sluipen, die je zelf misschien niet doorhebt. Zeker in het begin is dat prettig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:38

Er is op Youtube zat info en officiële filmpjes te vinden van Parelli en vergelijkbare trainers zoals bijv Clinton Anderson en Josh Lyons. Zoek wel naar filmpjes van de heren zelf en niet van mensen die zomaar wat trainen zodat je de juiste info krijgt. Als je zoekt op de post van bokker Cassidy en dan vooral in de Natural hoek van bokt dan vindt je heel veel links van interessante filmpjes.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:44

Wispeltuur schreef:
Mijn shet is ondertussen al weer bijna vier jaar en ik wil nu echt eens wat vaker wat meer van hem vragen en de puntjes op de I te zetten.

Nu werd door iemand op stal parelli aangeraden maar als ik schrik echt een beetje van de prijzen.. Over de 100 euro voor 1 level, ik weet niet of ik dat er eigenlijk wel voor over heb. Ook 2e hands zijn de nog vrij prijzig.

Zijn er nog andere dvd`s of filmpjes die goede informatie hebben qua opvoeding en het aanleren van bepaalde dingen? Het is mijn bedoeling om nog goed aan de hand te gaan werken en dan rustig aan eens te beginnen met longeren.

Waarom haal je er niet eens een keer een instructeur bij, kijk je dan of het wat is voor je.
Zo duur vind ik het eigenlijk niet, want je kan best een heel eind komen met alleen de thuislessen. Vergelijk dat eens met wat het normaal kost als je elke week een instructeur laat komen.
Het is de moeite absoluut waard.

Maar je kan op het internet zat vinden, de uitleg van de 7 games bv en daar kan je zelf mee aan de slag. Als je dan wat wil kopen erbij doe dan liberty and horse behavior, dat gaat lekker diep in op de horsenality's e.d.. Daarnaast dan wat hulp van een instructeur(die kan ook evt helpen met jouw paard inschatten) en klaar is klara.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:47

Kijk eens rond in de buurt, er zijn vast wel mensen die je kunnen helpen om dit jullie te leren

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:48

Shenavallie schreef:
Je kunt ook eens kijken bij de site van Emiel Voest. Die was - een paar jaar terug althans - niet zo prijzig. Vind zelf 100 Euro ook wel overdreven veel, moet ik zeggen. En wellicht is downloaden een optie?

Emiel voest biedt niet zoveel tegenover parelli, dat is echt parelli superlight zeg maar ;)

Wat parelli bied is vrij uniek, een methode die je van begin tot eind handvaten biedt. In het begin aan je handje meeneemt, je het ABC uitlegt e.d. Ik ken geen andere methode die dat zo duidelijk doet waardoor het voor iedereen begrijpbaar is en toch ook flexibel genoeg is om al die verschillende paarden en mensen karakters goed te begeleiden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:53

Parelli is niet duur als je even in je achterhoofd houdt dat dit iets is waar je de rest van je leven profijt van gaat hebben en er is heel veel gratis te vinden, al moet je er dan wel moeite voor doen en dingen bij elkaar sprokkelen.

Ga maar eens zoeken op Youtube op 7 games, kom je het complete oude pakket tegen van Parelli, Parelli heeft een gratis Youtube kanaal waar je filmpjes op kunt kijken dat Parellitube heeft, en ook nog een abonnement op Parelli connect waar je voor iets van 10 Euro per maand toegang hebt tot heel veel informatie. Parelli paketten zijn tweedehands te krijgen.

Andere methodes zou ik niet willen adviseren, misschien Clinton Anderson maar die heeft alleen de DVD's en geen begeleiding in Nederland die je kan controleren en om controle kun je niet heen.

Maar wil je wat links naar boeken en relevante filmpjes op Youtube, dan kijk even naar dit topic:

[VNA] Boeken???