Mijn startkaart met mijn nieuwe paard gaat in juni 2013 in, en dan moet ik meteen L1 starten (heb dispensatie aangevraagd maar ik denk niet dat ik dat krijg). Mijn paard heeft echter last van spanning op wedstrijd, en dan vooral het andere paarden 'achter moeten laten' als hij zelf de wedstrijdring ingaat. Helaas kan ik dit niet oefenen op de stal waar ik nu sta.
De clubkampioenschappen van afgelopen vrijdag op de manege waren een goede oefening voor ons, en ik zou eigenlijk nog wel een paar keer B onderling willen starten voordat ik voor het 'echie' ga. Nu heb ik al gezocht op bokt of er toevallig hier in de buurt (omg. Apeldoorn) binnenkort zulke wedstrijden worden georganiseerd, maar ik kon niet echt wat vinden. Ook van startlijsten.nl werd ik niet wijzer...
Dus vandaar dit topic; weet iemand toevallig verenigingen in Gelderland in de buurt van Apeldoorn die in 2013 nog een onderlinge (oefen)wedstrijd organiseren?
Ps: Alleen hippisch centrum epe weet ik dat het gehouden wordt. verder kan ik zo niks vinden.
als je gewoon bij startlijsten zoekt. en dan bij de zoeker apeldoorn invoert en dan de afstand die jij wilt reizen krijg je allerlei wedstrijden. en soms staat er dan bij b groen. dus die kan je rijden. meestal bij outdoor wedstrijden kan je ook altijd wel b groen starten ! zo doe ik het in igg altijd (: in empe houden ze trouwens wel vaker oefenwedstrijdjes. volgensmij is dat ook niet zo ver van apeldoorn af !
Mijn dochter moet L1 starten maar haar paard is 3 jaar en mag nog geen L1 starten. Zij start nu met startkaart B(HC) dus buiten mededingen (geen prijs, geen w.p.) 1x per maand om te oefenen op verschillende locaties. Misschien een idee voor jullie.
Dietlof
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-13 21:16
Oke, dank jullie wel, hier kan ik zeker wat mee.
Ps: had nog gevraagd aan de eigenaar van manege hippisch centrum epe of ik daar een keertje mee mocht doen. helaas zei ze dat het alleen voor de manege ruiters was.
Heuvelruiters in wezep inderdaad. Je kunt in september ook de apeldoornse ruiterkampioenschappen meerijden zonder startkaart. In Ermelo heb je ook nog oefendressuur in het voorjaar of zomer. In Zevenaar is ook vaak oefendressuur (is eindje verder maar superlocatie rustige wedstrijd en heel makkelijk aan te rijden).