Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joyfortuna schreef:Ik heb het zelfde, ook al ben ik tevreden afgestapt, als ik lage punten heb ben ik de rest van de dag niet meer te genieten. Gewoon omdat ik weet dat ik veel beter kan. Pas als ik eerste ben ben ik treveden.

spicegirl schreef:wss geen streBer met spelling ?

_Esther_87_ schreef:joyfortuna schreef:Ik heb het zelfde, ook al ben ik tevreden afgestapt, als ik lage punten heb ben ik de rest van de dag niet meer te genieten. Gewoon omdat ik weet dat ik veel beter kan. Pas als ik eerste ben ben ik treveden.
Maar waarom dan? Je hebt toch geen enkele invloed op hoe de rest presteert? Reëel gezien is dit echt geen gezonde instelling...Maak je druk om de dingen waar je invloed op hebt, probeer die te optimaliseren. Maar laat de rest dan ook los, anders is dat enkel een negatieve invloed op jouw prestaties.
Vraag jezelf eens dit, de proef waar jij tevreden over was, ging die ineens minder goed als blijkt dat de punten tegenvallen? Of is het nog steeds hetzelfde proefje waar je eigenlijk hartstikke blij mee was? Heb je wel vertrouwen in je eigen perceptie van jullie kunnen, kun je wel een beetje reëel inschatten hoe je gereden hebt? (anders is filmen overigens een goede optie, leer je veel van). Als het antwoord op de laatste vraag ja is, waarom laat je die mening dan toch weer beïnvloeden door een stukje papier?
Niet geschreven om je aan te vallen, wel om je aan het denken te zetten. Wedstrijden rijden is leuker en je gaat ook nog eens beter rijden als je een iets andere mentaliteit hanteert.