texelse schreef:Opladen, rijden en stoppen als je thuis bent. Eventueel een spuit tranquigel meenemen zodat je dat kunt geven als hij/zij onrustig wordt. Kun je ook nog een sneetje brood meenemen om de gel mee te geven, nemen ze het soms wat makkelijker. Achterkant dicht, wel zorgen dat er geventileerd wordt en gewoon met vertrouwen op pad. Klaar. Niet moeilijker maken dan het is. Hang een hooinetje voorin, voor de knabbel.
Tranquigel zou ik dus niet doen. Van tranquigel wordt een paard namelijk niet rustig, maar slap. En uit de vraagstelling van TS blijkt al dat ze waarschijnlijk niet veel ervaring met paardentransport hebben, dus als het tegenzit kost het paard in kwestie al voldoende moeite zich onderweg overeind te houden, als ie wel de volledige controle over zijn ledematen heeft. Als je persé iets bij je wilt hebben om er in te stoppen als ie amok maakt, doe dan Bach Rescue druppels in zo'n pompflesje. Ik ben helemaal niet van de alto-meuk, maar dit is tof spul. Ik heb het meer dan eens gebruikt zien worden en effectief zien zijn.