Stage op Terschelling, hoe kan mijn paard mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Stage op Terschelling, hoe kan mijn paard mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 20:46

Hoi hoi!

Begin april ga ik waarschijnlijk 9/10 weken lang stage lopen bij een huifkarbedrijf op Terschelling. Nu wil ik hier alleen heen gaan als mijn paard mee kan, want ik zet er niet graag iemand anders op als ik er niet ben (meneer is (meestal) braaf, maar moet wel goed aan het werk blijven - en dat is niet makkelijk). Maar hoe moet ik dit nou doen? Ik had ergens gehoord dat een paarden trailer niet het eiland Vlieland op mag, tenzij de trailer van iemand is die daar woont, geldt dit ook voor Terschelling? Zo ja, hoeveel kost dit ongeveer?

Ik hoef niet te weten of het misschien 'slecht' zou kunnen zijn voor het paard, ik ben daar al van op de hoogte.

Ik hoor het graag! :j

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:49

Ik woon op Terschelling, je kunt gewoon met auto en trailer van jezelf op de boot ! Hou je er wel rekening mee dat het niet heel goedkoop is? http://www.rederij-doeksen.nl/tarieven/ ... ?locale=nl hier kun je de tarieven vinden. Als je meer vragen hebt hoor ik het wel. :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 20:55

Kijk, dat is mooi!
De prijs is alleen niet mooi.. Als ik het goed zie is dat dus €173,13 exclusief inzittenden voor een enkele reis? -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:59

_Ekenna schreef:
Kijk, dat is mooi!
De prijs is alleen niet mooi.. Als ik het goed zie is dat dus €173,13 exclusief inzittenden voor een enkele reis? -O-

Ga maar uit van die 197 euro voor een enkele reis. Komen de mensen er nog bij.
Yep, het kan dus, maar goedkoop is het inderdaad niet, been there, done that. En toch, als ik weer de kans krijg, doe ik het, ondanks de kosten........

_Ekenna

Re: Stage op Terschelling, hoe kan mijn paard mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:06

Oh bah.. Het is erg aantrekkelijk, maar de €197,- heb ik niet. Eind van de maand gaat mijn geld op aan een nieuw zadel, anders heb ik geen zadel.. :\
Maar even kijken of ik misschien ergens geld kan lenen, bij mijn ouders gaat dat iig niet lukken.
Bedankt voor de info! :D

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:11

Vergeet niet dat je paard ook weer terug moet he ! 2x die 197 euro dus.. Wat je wel zou kunnen proberen is een eilander strikken die je paard over kan brengen, natuurlijk niet even eerlijk maar ik betaal bijvoorbeeld € 97,45 voor auto en trailer enkele reis en zelf (persoon) kan ik gratis op die boot.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:17

Dat wordt dus 4 keer €288,- excl. inzittenden, de trailer die we dan gebruiken is niet van onszelf en moet dus weer terug..
Jammer. Misschien dat ik school kan strikken om voor de kosten op te draaien, school vergoed ook álles (van uitjes naar de vliegreis) voor een buitenlandse stage. Misschien dat ze Terschelling ook een beetje als buitenland zien. :D

Een eilander kan dus goedkoper reizen met een trailer? Misschien dat diegene van mijn stage daar dan 'even' op en neer wil reizen, op mijn/schools kosten uiteraard..

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:23

Hoe komt je bij 288 ex inzittende? Watvoor auto heb je? Ik kwam volgens mij uit op ongeveer 157 voor niet eilanders, maar als je het soort auto weet kan t precies berekend worden. ;)

Is je paard braaf met op de trailer zetten enzo? Dan is het zelfs nog een idee om te vragen of iemand nog een (lege) trailer naar het eiland moet brengen zodat je hem voor je de boot op gaat over kan zetten in die andere trailer. Dan zit je alleen nog met de terugreis maar het scheelt in ieder geval op de heenweg al.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:28

"Alle tarieven zijn exclusief inzittenden."
"Personenauto + vouwwagen of aanhanger (tot 10 m lang) Retour hoog: €288,56"

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:32

Ja, hij is hartstikke braaf op de trailer, hebben soms uiterlijk tien minuutjes tijd nodig om 'm er op te krijgen, maar daarna is hij hartstikke braaf. Als het maar wel een 1,5 paards trailer is of een 2 paards trailer die in een 1,5 paards trailer verandert kan worden. Meneer is 1.86 m groot en dus ook wat breder..
Hoe kan ik dan te weten krijgen of er iemand dan toevallig met een lege trailer de boot op moet? Kan moeilijk iedereen een mailtje gaan sturen lijkt me..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:39

Maar als je de trailer terug moet brengen is t toch maar 2 keer retour en niet 4 keer?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:40

Hij moet ook weer terug naar huis. :)
Edit: sorry, inderdaad 2 x een retour van 288 euro. :j
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 07-03-13 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:41

ja maar dan is t toch met brengen retour en met halen retour?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:42

Haha ja, ik merkte de fout net ook op, typfoutje. :D
Maar is toch weer zo'n €600,- en als school dat niet vergoeden kan en ik niet een eilander kan regelen, vind ik het toch wel iets teveel geld.. :(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:46

En inwoners van Terschelling, of je stage bedrijf je paard laten ophalen ergens vlakbij de haven? De betalen toch minder?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:48

Ja, jesuisRooos had dat ook al gezegd. Goed idee inderdaad. Ik ga het bedrijf morgen even een mailtje sturen of dat mogelijk is, via de mail klinken ze iig erg aardig, en anders inderdaad contact opnemen met andere inwoners. :j
Dankjewel voor 't mee denken! :D

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:51

Had je trouwens al op je stage gevraagd/geregeld of je paardje mee kan? Anders zit je misschien ook nog met extra stallingskosten die er bij op komen, en ik denk zelf dat je school hier geen vergoeding voor zal geven, immers is het niet voor je stage/school dat je paardje mee moet, je wilt het zelf. Lijkt me wel heerlijk met je paard een paar weken op terschelling lekker elke dag naar het strand.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 21:53

M'n paardje kan mee naar het bedrijf ja. :)
Maar waarom zou school dan wel een vergoeding geven voor een retourtje vlucht met 't vliegtuig, kaartjes van de trein, benzine naar het stagebedrijf, boodschappen, uitjes (bijvoorbeeld het kaartje van de Eiffeltoren o.i.d.) en dranken die je nuttigt in een kroeg in het buitenland en niet de bootreis voor een auto+trailer?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:01

sinds wanneer betalen scholen alle kosten tijdens stages??? dat moet wel een hele rijke school zijn als ze dat voor alle leerlingen moeten doen.....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 07:23

je gaat werken bij een huifkarbedrijf. Wellicht weten zij wat de mogelijkheden zijn. Gewoon navragen en anders bij de gemeente.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 07:27

Ik vind het nogal vreemd om hiervoor een vergoeding te vragen aan school. Het is toch je eigen keus om je paard mee te nemen of niet? Het zou niet eens bij me opkomen om school voor die kosten te laten opdraaien.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:03

Waarom zou ik daar geen gebruik van maken? Twee maal ruim €300,- is érg veel geld voor een student, geld groeit mij niet op m'n rug en ik wil niet mijn paard 9 weken lang ergens stil laten staan. Dus er is niks vreemds aan. School krijgt van de overheid, volgens mij, een bepaald bedrag beschikbaar gesteld waarmee ze studenten willen stimuleren om het eens wat verderweg op te zoeken. Ik denk dat jij er ook anders over zou denken als je 19 was, zonder baan, student, met een eigen paard waar niet iedereen op gezet kan worden en geen stage kunnen vinden in de omgeving.

Maar zou je het dan wel normaal vinden als ik naar het buitenland zou gaan, zonder paard, en school voor die kosten op laat draaien? (vliegvlucht, wekelijkse boodschappen, uitjes etc.) Dat is toch hetzelfde principe. Daar kies je toch ook zelf voor om naar het buitenland te gaan.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:32

ahum, we zitten hier met zijn allen in een crisis hoor en nogmaals JIJ wilt je paard mee het is geen noodzaak voor je school en stage. Of 10 weken zonder je paard of toch een andere stage zoeken hoor, wel makkelijk de school krijgt het van de overheid dus betaald het maar,maar hallo dat is ONS belastinggeld hoor ik vind dat je er wel heeeel makkelijk over denkt.... maar goed ben wel benieuwd eigelijk wat de reactie van je school is.....

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:39

Oh echt waar. Daar gaat dit topic toch niet over. Het is voor school ook niet noodzaak om ons financieel te steunen om naar het buitenland te gaan, dat is ook iets wat WIJ willen. Als ze zo diep in de crisis zaten zouden ze het niet aanbieden. En ja leuk, jullie belastinggeld, ook dat van mij. Maar of ik nou wel of niet gebruik maak van dat geld, je gaat er echt niet meer of minder belasting door betalen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:46

Het gaat er ook niet om of ik meer of minder belasting moet betalen, maar HOE mijn belastinggeld wordt besteed en dat liever niet voor iemand die voor zijn eigen plezier zijn paardje mee naar stage wil. Bovendien kan ik wel inkomen waarom je school de vliegtickets betaald, het gaat namelijk om ervaring op doen in het buitenland dus wel noodzaak voor je stage/school. Maar goed zoals je zegt het topic gaat hier niet over doet niet weg dat ik nog steeds nieuwschierig ben naar de ractie van je school.