menroutes in de buurt van Emst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cassandra84

menroutes in de buurt van Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 20:30

Ik ga van de zomer een weekje naar Emst. Nu weet ik dat er een knooppuntenkaart bestaat met routes, maar is er ook een gewone kaart met ruiter en menroutes? Zo ja welke kaart moet ik dan kopen?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:32

cassandra84 schreef:
Ik ga van de zomer een weekje naar Emst. Nu weet ik dat er een knooppuntenkaart bestaat met routes, maar is er ook een gewone kaart met ruiter en menroutes? Zo ja welke kaart moet ik dan kopen?

Hoi

Heel toevallig zag ik je post staan.
Wat jij bedoelt, daar rijden wij heel vaak. Hier vind je de knooppuntenkaart:

http://www.paardenroute.nl/kaart.htm

De gewone kaart kun je volgens mij kopen bij de VVV in Epe of Heerde, maar die heb ik zelf niet, ik print altijd dit kaartje uit vanaf internet en rijd dan op de nummertjes, die staan namelijk heel duidelijk overal in het bos.

Het wijst zich wel een beetje vanzelf, je kunt de nummertjes aanklikken en dan, als je het volgende nummer aanklikt, dan zie je aan de linkerkant in het scherm, dat hij gaat uitrekenen wat de gereden afstand dan is. Je kunt ook zien waar je kunt parkeren. Wij parkeren vaak bij de hertjes. Dit is bij nummer 27 (zie kaart) aan de Dellenweg in Epe, je kunt er heel goed parkeren, als je niet al te laat bent. Je rijdt het zandweggetje in tussen het kleine kioskje en de hertenkamp, als je ietsje doorrijdt, zie je de parkeerplaats. Je zit dan direct aan een menroute.

We parkeren ook weleens aan de kiosk bij de Elburgerweg (tussen nummer 38 en 40, te herkennen aan het 'vlekje', dat is de parkeerplaats. Dat is op een mooie dag nu wel behoorlijk druk. Bij de Ossenstal is er altijd plaats (ook te bereiken vanaf de Dellenweg, niet ver van de hertenkamp, even goed opletten of je het bord naar de Ossenstal (pannekoekenhuis) ziet. Alleen de aanrijdroute is net een wasbord, dat vinden wij wat irritant.

Nou, misschien was dit info waar je niet op zat te wachten ;-). Maar als je nog vragen hebt, stel ze maar. Wij kennen dit gebied aardig goed.

Groetjes, Froukje

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:09

Hoi Froukje.

Dank je wel voor de info. Die buurt is helemaal nieuw voor me Kootwijk ken ik wel. Volgens mij heb ik de kaart verkeerd begrepen. Ik begin bij nr 12 en zat dus een leuk rondje te kijken en zag afstanden, maar die telde ik allemaal bij elkaar op. Maar het is dan de totale afstand wat je ziet als je laatste nr heb ingegeven? Ik ga mijn pony super trainen. Ah voor ons vakantie, maar voor de paarden werkvakantie :j Als je nog leuke tips hebt altijd welkom. Ik men met mijn pony zijn de paden goed te doen daarvoor? Hij is een ukkie van 95 cm

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:50

Ik ken het gebied waar jij oom vraagt ook redelijk goed. Zowel door de Eperpaarden4-daagse als mijn eigen vakanties die ik graag rond die paardenroute doorbrenge. De paden daar zijn niet te rul, dus jouw mini kan er priam lopen zonder al te moet te worden. Nog een tip: Op zomerdagen staat er op de heide een ijskraam met heerlijk ijs! Ik zal zo even kijken nabij welke nummer ook weer; ik dacht vlak bij tussen 2 en 3.
Heb even gecheckt: ja hoor tussen 2 en 3 kan je heerlijk ijs kopen.
Waarschuwing: neem je de onderste ring (nrs 1 , 75, 16 en 17) dan zijn er geen afkortingen mogelijk. De gehele ring is +- 20 km's!

HannahFrouk

Re: menroutes in de buurt van Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:16

Cassandra, ik denk dat het ook voor een kleine pony heel goed te doen is, maar dan zou ik het gebied aanhouden van de nummertjes rond de 30. Dan kun je meer ter plaatse beslissen over hoe ver je nog wilt. Dat gebied vind ik trouwens wel mooier dan het gebied bij nr. 2., maar idd daar staat wel een ijscokraam.

Bij de kiosk en bij de hertjes kun je trouwens ook ijs kopen ;-)

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 17:21

Wij zitten bij Stal de verloren beek dat is vlakbij twaalf. Nummer 30 wordt misschien te ver weg. Ijsje halen op de hei moet lukken. Alle tips zijn natuurlijk welkom alleen maar leuk, want ik ken verder niemand in die buurt dan moet je zelf gaan vogelen.

De andere kant van de weg mooier qua omgeving? Ik geniet al van de bossen hier is niks. Het is altijd een gok wagen waar je heen gaat. Of gewoon verhuizen haha. Is er wild in die buurt?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:05

Als je bij 12 zit, dan wordt het ijs bij nummer 2, want anders is het echt veel te ver.
Via de Gortelseweg kun je altijd wel leuke routes rijden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:11

Ijs bij nr 2 is inderdaad het beste schepijs van de omgeving! Verder gewoon lekker genieten! De routes zijn duidelijk met bordjes aangegeven en goed te volgen. Een kaart kun je eventueel aanschaffen voor het geval je een keer van de routes af wijkt en niet terecht komt, waar je had verwacht uit te komen. Maar eigenlijk kom je altijd weer goed uit. Wij rijden hier al een aantal jaren en ik heb via de routes het bos leren kennen. Het is zo mooi hier en ik zou zeggen lekker genieten. Zorgen dat je onderweg eventueel zo nu en dan je rust pakt. De wegen zijn goed begaanbaar, soms wat mul als het een poosje droog is geweest, maar echt heel mul kom je haast niet tegen. Veel plezier en geniet ervan.

PS. Wij schreven de nummers altijd op onze hand en reden dan gewoon ;)

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 13:09

Suzan_bobar schreef:
Ijs bij nr 2 is inderdaad het beste schepijs van de omgeving! Verder gewoon lekker genieten! De routes zijn duidelijk met bordjes aangegeven en goed te volgen. Een kaart kun je eventueel aanschaffen voor het geval je een keer van de routes af wijkt en niet terecht komt, waar je had verwacht uit te komen. Maar eigenlijk kom je altijd weer goed uit. Wij rijden hier al een aantal jaren en ik heb via de routes het bos leren kennen. Het is zo mooi hier en ik zou zeggen lekker genieten. Zorgen dat je onderweg eventueel zo nu en dan je rust pakt. De wegen zijn goed begaanbaar, soms wat mul als het een poosje droog is geweest, maar echt heel mul kom je haast niet tegen. Veel plezier en geniet ervan.

PS. Wij schreven de nummers altijd op onze hand en reden dan gewoon ;)

Van de routes afwijkt? Bedoel je illegale paadjes neemt? Of zijn er meer routes dan de knooppuntenkaart?

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:12

Ik woon in emst maar ik heb geen ideeën eigenlijk.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:15

Er zijn meer ruiterroutes dan die op de kaart idd ;) illegaal is geen optie en erg duur als je ermee gepakt wordt. Tevens maak je de wandelpaden enzo kapot. Daar zal de good will van de mensen tov ruiters/menners niet goed doen,...

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:48

Dan ga ik dus toch maar een kaart kopen. Welke kaart moet ik dan hebben?