Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Andere tips zijn nog steeds welkom natuurlijk!

x_Layla_x schreef:@ Kimberly: ja een enkele keer op haar benen maar over het algemeen op haar hoofd.
@ fokfanaat: we zitten tegen de bosrand aan, er staan geen bomen in de wei maar wel langs de wei. Maar ik dacht dat er twee soorten teken zijn? Grote en kleine. Die kleine hebben ook een andere naam, kan er even niet opkomen.
@Breghje: ik wist niet dat dazenspray ook tegen teken werkt! Maar ja, ook dat lijkt me niet zo gezond om op haar neus te smeren waarmee ze vervolgens in de drinkbak gaat. Dan krijgt ze dat dus ook binnen :S
Bedankt voor de reactiesAndere tips zijn nog steeds welkom natuurlijk!
Het zijn gewoon vieze beesten! Zou bijna blij worden dat het nog even koud blijft deze week....
pien_2010 schreef:Liesbetje ik dacht ook altijd dat ik het zo moest doen zoals jij schrijft maar de link open geklik en daar las ik onder andere het volgende:
Wat te doen met verwijderde teken?
Ga de teek niet pletten, dit geeft het risico dat ziekteverwekkers uit de teek vrij komen. Spoel teken ook niet door de wc. Als je de teek wilt testen op de aanwezigheid van Borrelia of andere mogelijke ziekteverwekkers, bewaar de teek dan in een afsluitend doosje/kokertje o.i.d. Als je een teek weg wil gooien, gooi dan het (met plakband goed afgesloten) doosje/kokertje buitenshuis bij het vuilnis. Je kan de teek ook tussen dubbelgevouwen plakband doen en dit weggooien. Met plakband kan je ook teken verwijderen die op de huid of op kleding lopen, en het niet goed lukt om de teek met een vinger of een klein voorwerp weg te tikken.
Wist ik dus ook niet en ik denk met ons velen niet, vandaar dat ik het er even expliciet uit heb gehaald.
pien_2010 schreef:Liesbetje ik dacht ook altijd dat ik het zo moest doen zoals jij schrijft maar de link open geklik en daar las ik onder andere het volgende:
Wat te doen met verwijderde teken?
Ga de teek niet pletten, dit geeft het risico dat ziekteverwekkers uit de teek vrij komen. Spoel teken ook niet door de wc. Als je de teek wilt testen op de aanwezigheid van Borrelia of andere mogelijke ziekteverwekkers, bewaar de teek dan in een afsluitend doosje/kokertje o.i.d. Als je een teek weg wil gooien, gooi dan het (met plakband goed afgesloten) doosje/kokertje buitenshuis bij het vuilnis. Je kan de teek ook tussen dubbelgevouwen plakband doen en dit weggooien. Met plakband kan je ook teken verwijderen die op de huid of op kleding lopen, en het niet goed lukt om de teek met een vinger of een klein voorwerp weg te tikken.
Wist ik dus ook niet en ik denk met ons velen niet, vandaar dat ik het er even expliciet uit heb gehaald.

SCC schreef:mijn kennis vertelde mij net dat als je zeep op een watje doet en dat even op de teek houdt, ze zelf loslaten om naar t watje te gaan.
zo gaat de teek los zonder risico's voor jou en t paard.
lieke2 schreef:SCC schreef:mijn kennis vertelde mij net dat als je zeep op een watje doet en dat even op de teek houdt, ze zelf loslaten om naar t watje te gaan.
zo gaat de teek los zonder risico's voor jou en t paard.
Schijnt dat ze dan juist, net als met alcohol, eerst het gif uitscheiden om zich idd vervolgens in het watje vast te klemmen. Lijkt me dat je dat juist niet wilt.