verveling weide.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denyse2

verveling weide.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 09:38

Hallo,

Mijn paarden vervelen zich in de wei.
Ze zijn gewend om 2hectare te wei te hebben.
Nu is door ernstige ziekte 1 van de paarden
Op stalrust moeten komen te staan. Ik heb hem toen na de de manege om de hoek gebracht maar dat is totaal verkeerd gegaan.
Nu heb ik heb weer na huis gehaald en thuis een klein stukje wei afgezet. De andere 2paarden hebben ook maar klein stukje gekregen zodat de ene niet in paniek kan raken.

Ze krijgen 3x per dag eten. En meer dan voldoende hooi. Zoveel zelfs dat ze niet alles opeten.
Ik heb eenm speelzeil bij het zieke paard en een speelzeil bij de andere 2. Een buigbare emmer een Jollybal en een touw aan de boom hangen met skippyba en een pion. Zelf ben ik er ook 3x per dag. Maar toch eten ze van verveling de boomschors.

Het gezonde paard word 4a5x in de week gereden, de ander is een veulen.
En het zieke paard mag nu om de dag 10min stappen.
En ze worden alle 3elke dag geknuffeld en gepoetst.

Ze eten alle 3 van de bomen.

Iemand nog andere tips?
Groetjes

GDG

Re: verveling weide.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:32

Maar van de bomen eten is ook gewoon lekker. Doen ze dat normaal gesproken niet dan? Je hebt ze daar al meer dan een jaar staan zonder dat ze de bomen te grazen nemen? Dat hoef ik hier niet te proberen, moet de bomen echt afschermen hoor.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:34

NiFallor schreef:
Maar van de bomen eten is ook gewoon lekker. Doen ze dat normaal gesproken niet dan? Je hebt ze daar al meer dan een jaar staan zonder dat ze de bomen te grazen nemen? Dat hoef ik hier niet te proberen, moet de bomen echt afschermen hoor.

klopt, in het wild eten ze zelf graag de bast van de bomen op :j
dat hoeft echt geen verveling te zijn

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:05

Boomschors is idd gewoon lekker voor ze, en ze zullen het niet heel erg fijn vinden misschien dat ze nu op een kleiner stukje wei staan, maar als ik hoor dat ze meer dan voldoende te eten hebben én nog lekker beweging krijgen lijkt het me wel mee te vallen. Is het niet meer dat je het zelf sneu voor ze vindt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:08

Volgens mij hebben je paarden een super lekker leven! Ze gedragen zich heel natuurlijk; ik geef ze bewust boomstronken zodat ze de bast eraf kunnen knagen :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:59

Dit klinkt zeker niet als verveling, maar is gewoon natuurlijk gedrag. Knagen aan takken en schors is heel normaal!