Wat is een goede instructrische?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Wat is een goede instructrische?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 19:46

Hallo,

Ik weet niet of het goed staat, en kon ook geen andere topics erover vinden.
Maar mijn vraag aan jullie is, wat vinden jullie een goede instructrische?
Waar moet je op letten? En wat vinden jullie normaal om te betalen voor je les?

Martine

Re: Wat is een goede instructrische?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:29

HAR -> JI

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:34

Eentje die bij jou, je pony en je ambities past. Dus misschien is het handig meer te vertellen over waarom je op zoek bent naar een instructrice?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:31

je hebt toch een goede?

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:56

Een instructrice moet bij jou en je paard passen.
Ik vind het zelf fijn als ik veel te horen krijg.
Iemand die goed naar je kijkt , maar ook genoeg aanwijzingen geeft.
Zodat als je klaar bent voldaan en moe bent.
En dat jij en je paard uiteindelijk samen een goeie les hebben gehad.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:23

iemand die eerlijk is en zegt wat goed gaat maar ook zeker wat niet! ik hoor niet graag gaat super en je bent overal klaar voor maar zou vervolgens keihard op men plaat gaan omdat het niet zo is

maar goed is niet altijd leuk om te horen dat je niet zover ben als dat je zelf denkt te zijn

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:33

Dat is voor iedereen anders ;).
Ik heb bij internationale spring ruiters gelest was een ramp vervolgens bij een jongen die maand ouder was dan ik (19 destijds) en daardoor verder gekomen dan bij al die topruiters samen.
Zelfde verhaal bij dressuur heb gelest bij mensen die "hoger" rijden dan huidige instructeur, maar hij ziet al wat er is als ik de bak in kom ;). Hoeft "euhj" te zeggen en ik weet wat hij bedoel ;) + ik wil zo paarden kunnen africhten als hij en ik wil geen les waarin je "proefjes" leert rijden of alleen maar hoort "goed" en "mag iets meer".

Maarja ken ook mensen wat totaal niet klikt met mijn huidige instructeur maar wel met iemand die ik niks vind ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:38

Een goede instructrice is in de eerste plaats iemand die respect heeft voor jouw paard/pony, want wij rijden voor ons plezier en dus moeten we zorgen dat we ons paard zo min mogelijk in de weg zitten.
Daarnaast is een goede instructrice iemand die goed mondeling over kan brengen wat ze bedoeld, en desgewenst op je paard klimt om te laten zien wat ze bedoeld.
Een goede instructrice is iemand die jou, met opbouwend commentaar, beter leert rijden, beter leert voelen en je paard nog beter leert begrijpen.

miszbambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:14

Iemand die kijkt naar jou en je paard, en wat er nog aan jullie verbeterd kan worden, en je hierin begeleid door positieve stimulatie. Iemand die het liefst kijkt naar zowel jou als je paard. Iemand die je helpt daar te komen waar jij heen wilt, op een manier die jou aanspreekt. Iemand die kan uitleggen waarom je iets moet doen, waar een oefening goed voor is. Iemand die respect heeft voor jou en je paard, en jouw ambities met je paard. Dat is ongeveer wat ik zou zoeken. Maar dat is voor iedereen een ander soort instructeur. Haha!
Heel lijstje geworden zo :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:51

iemand in wie je vertrouwen hebt, die je uitdaagt om nieuwe dingen te proberen, maar die nooit over jouw grenzen heen zal gaan. Iemand die je niet alleen leert rijden, maar die je ook de verzorging leert, die je verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengt, en die je een band laat opbouwen met een paard. Iemand die er rekening mee houdt wie jij bent en wat jij wilt. Iemand die, door haar instructie, van jou de gelukkigste mens op aarde maakt tijdens haar les.

Dat is wat ik zoek.
Ik had ook zo'n instructrice, dus bij deze nog: Daniëlla, bedankt! _/-\o_