gez. lichte trailer met zadelkamer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ollytje

gez. lichte trailer met zadelkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:41

Wij willen onze trailer graag inruilen voor eentje met zadelkamer, enkel hij mag absoluut niet zwaarder zijn dan 740 kilo. wie weet welke merken hieraan voldoen?Liefst nieuw of vanaf bj 2008. Onze 2 paards trailer heeft net weer een beurt gehad bij impex en is in zeer goede conditie en dat willen we natuurlijk graag weer terug.
Onze eigen trailer weegt 680 kilo en omdat we met onze auto tot 1750 kilo mogen trekken zoeken we dus specifiek naar een lichte trailer die wel in net zon goede conditie is als de trailer die we nu hebben.

Wie weet welke merken hieraan voldoen?Of eentje te staan in omgeving Noord Nederland waarop inruil mogelijk is?

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:52

Mijn 1, 5 Henra Buffalo woog 540 kg(met zadelkamer). Dit is gemeten op de weegbrug, ik heb de trailer nl in moeten voeren na een verhuizing uit het buitenland. 2prds gaat niet veel zwaarder zijn vermoed ik.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:52

Gaat het dan om een 2-paards trailer?

Weet dat Impex vaak wel wat heeft staan. Anders wellicht Fripaan of de boer pesse?
Laatst bijgewerkt door annastasia op 05-03-13 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:53

oja sorry, 2 paard (fjordjes)

impex al geprobeerd, meeste nieuwe trailers zijn zwaarder...zal de boer pesse en fripaan ook eens bekijken.

annastasia

Re: gez. lichte trailer met zadelkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:58

Ik ben bang dat je dat niet gaat redden.....

Mijn 2-paards zonder zadelkamer weegt op papier 750 kg, ik weet zeker dat die wel minstens 100-150 kg zwaarder is.

De meeste 2-paards zitten rond de 850-950 kg

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Deze is bijna 900 kg, mag je nog 850 kg laden.
Even je fjordjes wegen, denk dat het net moet lukken.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:00

Je zou Vervloed in Nieuw Vennep kunnen bellen. Zij ruilen in en ze hebben regelmatig 2e hands trailers staan. Wellicht staat er 1 met zadelkamer en juiste gewicht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:01

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:41

Henra Easyline ptn20 houten en alu versie weegt 740kg leeg

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:39

annastasia schreef:
Ik ben bang dat je dat niet gaat redden.....

Mijn 2-paards zonder zadelkamer weegt op papier 750 kg, ik weet zeker dat die wel minstens 100-150 kg zwaarder is.

De meeste 2-paards zitten rond de 850-950 kg

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Deze is bijna 900 kg, mag je nog 850 kg laden.
Even je fjordjes wegen, denk dat het net moet lukken.
maar dan mag je bijna niks meer in die zadelkamer proppen want ook dat moet worden meegenomen in het te laden gewicht...

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:33

Niet het gewicht van trailer + het gewicht van de last (paard) maar het maximale aanhanger gewicht (gewicht van de tailer + maximum laadvermogen) bepaalt of je een trailer met de auto mag trekken. Je kan deze gegevens vinden op het kenteken van de trailer.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:41

BBolluijt schreef:
Niet het gewicht van trailer + het gewicht van de last (paard) maar het maximale aanhanger gewicht (gewicht van de tailer + maximum laadvermogen) bepaalt of je een trailer met de auto mag trekken. Je kan deze gegevens vinden op het kenteken van de trailer.

Als je geen E rijbewijs hebt ja.
Als je in het bezit bent van E-rijbewijs dan is het daadwerkelijk gewicht waf erachter hangt het enige wat telt!!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:12

BBolluijt schreef:

Ja hoor, heb je weer zo'n klokken en klepels verhaal!

Om te beginnen zijn de regels per 19-01-2013 veranderd en zelfs dan geldt dat de auto het feitelijke gewicht van de trailer moet kunnen en mogen trekken, ongeacht wat de overige regels zeggen........
Gezien TS blijkbaar al enige tijd met deze trailer rondrijdt, is het aannemelijk dat er een E-rijbewijs in bezit is. Op dat moment is alleen het werkelijke gewicht relevant.

Violette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:15

HEJA 5 sterren

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 14:27

e rijbewijs is aanwezig, auto mag 1750 trekken (kan met gemak de huidige combinatie aan trouwens) zal meer met de uitstoot te maken hebben dat hij 1750 mag trekken als wat hij werkelijk kan maar hou me er wel aan.

er zijn wel oudere trailers te vinden zoals de hotra jumper, atec Olympialine, maar wil er in bouwjaar 2006 en kwaliteit niet op achteruit gaan natuurlijk. De trailer die we nu hebben weegt 680 en op de dissel staat een kogeldruk van 75. Denk dat deze vrij uniek in zijn soort is, de meeste 2 paardstrailers hebben een kogeldruk van 100. denk dat we dan beter een kunstof zadelkast er in kunnen monteren met een kliksysteem. is ook wel handig want die zou je kunnen verplaatsen en meenemen . denk dat dit voor ons dan mss wel een betere oplossing is.

vond de hotra jumper 2 paards wel interessant want die weegt maar iets van 620 kilo met zadelkamer alleen hoorde er weinig goede verhalen over, bovendien hebben degene die ik gezien heb een gietvloer en daar beginnen wij liever niet aan.

we gaan denk ik deze kast bestellen en een systeem maken woordoor hij vast in de trailer kan staan.

http://www.cavalo.nl/staluitrusting/wed ... tstof.html

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:04

Bedenk dat alles wat je in je zadelkast stopt, vrijwel volledig op de koppeling (en dus je kogeldruk) terug komt.