paard en shet in een 2paardstrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylviel

paard en shet in een 2paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 12:09

In mei gaan we voor een aantal dagen naar Limburg en ik wil mijn shet meenemen.
Mijn paard is het gewend om dikwijls op de trailer te staan ( voor de les, vakantie's, endurancewedstrijden), dus daar maak ik me niet druk over.
maar ik heb ze nog nooit samen in een trailer gezet. Nu wil ik dit al eens een paar keer doen voor we naar de Limburg trekken.
Alleen heb ik geen idee hoe ik het beste mijn shet vastzet?
Als ik hem alleen in de trailer deed, stond hij los anders ging hij altijd staan draaien en geraakte hij in de knoop.
Maar nu gaat dat natuurlijk niet..

Ik leen ook de trailer, dus er is geen extra oog op shethoogte om touwen vast te maken..

Ik dacht om hem met 2 touwen vast te zetten, 1 aan de borststang en 1 aan de paal van het tussenschot. maar dat lijkt me niet voldoende...

heeft er iemand tips?

Angela

Re: paard en shet in een 2paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:13

Ik zou de shet wel los zetten, maar wel zorgen dat er geen ruimte is om van de ene naar de andere kant te kunnen. Is er een tussenschot (met flap) tussen de ene en de andere helft? Dan blijft alleen onder de voorstang door over. Door hier een strobaal goed aan vast te maken wordt de doorgang te klein, en zal de shet wel aan de eigen kant moeten blijven?

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 12:16

er is een tussenschot met flappen.
los vind ik nogal riskant, als hij dan toch aan de andere kant geraakt, gaat mijn paard helemaal uit haar stekker gaan ....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:18

Kun je de tussenstukken niet dichtbouwen met strobalen zodat er gewoon een heel klein plekje voor de shet overblijft om te staan maar verder niet kan gaan lopen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:19

Ik zet de shet dan altijd aan de bilstang vast. dan rijdt ie achteruit maar kan niet draaien of bij je andere paard komen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:21

pipo schreef:
Ik zet de shet dan altijd aan de bilstang vast. dan rijdt ie achteruit maar kan niet draaien of bij je andere paard komen.
Dat is wel een goed idee inderdaad en zo kan hij ook niet naar het voorste stukje lopen. Lastig he, die mini's vervoeren, ik doe die van mij ook altijd los vervoeren inderdaad ivm het draaien.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:23

Is het een optie om ze eventueel los van elkaar te vervoeren?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:26

Ik zou vooraan strobalen vast maken zodat hij niet voor het voorste stuk voorbij kan en het tussenschot niet door je grote paard tegen je shet aangedrukt kan worden..

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 12:49

@Sientje: los van elkaar vervoeren is geen optie. het is al een heuse volksverhuis voor een paar dagen Limburg, onze honden gaan ook nog mee. En ik durf niet met een trailer rijden. :o

die balen hooi vanvoor was ik ook al aant denken, maar dan moet ik even denken hoe ik ze vast maak.

die tip om hem aan de bilstang vast te maken is een goede, maar moet ik eerst proberen of mijn paard dat niet eng gaat vinden dat hij achteraan staat met zijn hoofd. ik zou niet willen dat ze steeds naar hem zit om te kijken en daardoor stress krijgt. ze is nogal betuttelend naar hem toe :o

ik denk dat ik de tips ga proberen en zien wat het beste is voor beiden..