Zelf eczeem/vliegen deken behandelen met vamoose ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Zelf eczeem/vliegen deken behandelen met vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 11:59

Ik zie nou overal dekens met vamoose dat schijnt beestjes extra goed weg te houden .
Alleen zijn de dekens wel zoon 50 euro duurder , is er hier niet iemand die het zelf behandeld heeft met vamoose of weet waar je het kan kopen :p

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:07

Horseware ontwikkelde kleur- en geurloze vliegenmiddel Vamoose. Op de site van Horseware kan ik echter niet terug vinden dat ze dit ook los verkopen?

en verder deze link: http://www.paardendrogist.nl/advies/7637/vamoose

Meer kan ik er niet over vinden (dus ook niet dat het ook los te koop zou zijn). Als ze slim zijn, dan verkopen ze het ook niet los, nu hebben ze iets unieks om daarmee ook hun dekens beter te verkopen. Het product vrij geven maakt dat je het op iedere goedkope deken kunt gebruiken, en dat zal niet de insteek van de ontwikkeling van het product zijn geweest denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:21

Ik heb het ook gezien.
Maar aangezien mijn paard met een eczeemdeken 24/7 op loopt in de zomer, krijgt ie elke twee weken een schone om.
De vuile gaat dan de wasmachine in, dan was je de vamoose er toch ook uit? Dus dan is dat een duur vliegenmiddel.

Ah ik zie dat de vamoose 20 wasbeurten mee gaat, hmmm. Niet met hoe mijn dekens worden gewassen vrees ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:24

En nog een toevoeging:
Ik zie dat vamoose wordt gemaakt van Permethrin. Misschien kun je op dat middel eens googlen en kijken in welke producten dat nog meer zit.

Edit, het zit ook veel in omgevingsspray voor hondenmanden. Dus eigenlijk lijkt vamoose apart, maar komt het in veel anti vliegen en dergelijke middelen voor. In bijv Defendog.

Het is iig erg giftig voor katten. Het is de synthetische variant van Pyrethrum en wordt uit chrysantachtige planten gehaald. De synthetische variant is stabieler in zonlicht.

Volgens mij kun je dus beter een goed vliegenmiddel kopen. Na 20 wasbeurten is het weg, maar goed, het ligt er aan hoe intensief het gebruik van je dekens is en hoe vaak je ze wast.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:34

Ik gebruik op dagen dat er erg veel vliegbeesten de vliegendeken negeren gewoon spray van Farnam op de deken. Dan blijven ze ook wel weg.