In de tweede proef had ik het zelf eigenlijk wel een beetje gehad. Er had vrij veel tijd tussen gezeten. Toch liep hij het eerste gedeelte niet verkeerd. Helaas in de 2e middengalop over de diagonaal gaf hij een paar flinke bokken
. Vervolgens in de galop bij het wenden naar contragalop sprong hij over en moest ik hem snel terug zetten naar de goede galop omdat vlak daarop de wissel volgde. Daarna datzelfde naar de andere kant, daar bleef hij wel in de contragalop maar toen ik hem klaar maakte voor de wissel begon hij zich al groot te maken, vervolgens sprong als een raket omhoog waarbij hij mij bijna lanceerde, ik zat echt op zijn nek
. Dat leverde dus terecht een 2 op. Die eerste wissel was beloond met een 7. Al met al was ik ondanks de storingen wel tevreden voor een eerste keer. Ik heb het merendeel van de oefeningen lekker kunnen rijden. Het resultaat van de eerste proef was 175, de tweede proef 177. Net niet genoeg voor een winstpunt maar dat was het ook niet waard. Het waren protocollen met een 2, 3, 4en maar ook 7ens en een 8.Ik heb Maartje/Jura nog zien rijden met Razinda. Ze reed netjes maar Razinda had er geloof ik niet zo erg veel zin in. Ik ben benieuwd hoe haar punten waren.

Ga zo door en op naar het eerste wp zou ik zeggen!
)
(ben even wezen eten en ga nu maartjes verslag lezen
Maar ik zit ook wel erg rot op mijn paard, die nieuwe zit veel fijner
)
, 5, 4 en een 2 voor de wissels geeft toch geen slecht gemiddelde en die 2 kan zeker verbeteren. De jury had bij de 5 staan te weinig impuls en bij de 4 te weinig impuls en scheef weggesprongen, beide wissels waren in 2en, ik neem aan dat hij dat bedoeld met te weinig impuls