Op zoek naar een nieuwe trailer, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JUSTXME1993

Op zoek naar een nieuwe trailer, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 09:27

Hallo iedereen!
We zijn op zoek naar een nieuwe/tweedehandse trailer. Echter weet ik niets af van merken, prijs-kwaliteitsverhoudigen, enz. Ik hoop dat jullie ervaringen kunnen delen over bepaalde trailers zodat ik weet welke richting ik uit moet zoeken. We hebben nu een Hotra, 13 jaar oud, 2 paards. Echter is deze vrij smal voor twee paarden en hebben we geen zadelkamer. Onze eisen voor een volgende zijn:

-2paards
-ruim genoeg (paard is nogal claustrofobisch :) )
-zadelkamer
-makkelijk te reinigen
-degelijke kwaliteit
-goede bodem
-prijs nog niet echt een idee, ik schat onder de 8000 euro. Maar dit valt allemaal te bezien of we toch voor een niewe gaan of een tweedehands zoeken.

*ohja ik las veel over Bockman trailers, die zien er mij wel goed uit, daar ervaringen mee?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het zoeken van een degelijke trailer! :j
(heb zoekfunctie gebruikt maar vond niet de informatie dat ik nodig had..)

Groetjes

Vigaro

Re: Op zoek naar een nieuwe trailer, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:35

ik zou ook voor een bockman trailer gaan ! supere lekkere trailers , en niet te smal . :j

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:55

Bockmann is een goede trailer kijk ook eens bij de Henra adventure die past ook in de rij thuis

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:16

ik heb de bockmanns kunnen zien of horse expo in gent. Het zijn echt prachtige trailers, veel optie's beschikbaar, en zeker binnen je budget!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:21

Qua merk geen idee maar mijn vriendin heeft onlangs een mooie nieuwe 2 paard gekocht die aan jou eisen voldoet (behalve de prijs). Helaas blijkt een zadelkamer toch minder handig dan verwacht.

Je levert aan de binnenzijde van je trailer voorin veel ruimte in. Zij is klein en slank en kan er dus wel langs om onder de stang door te gaan mocht het nodig zijn maar voor wat grotere of stevige mensen wordt dat echt een drama.

Tip is dus wel om goed te kijken of je qua handigheid weg komt met een zadelkamer voorin als je bv 2 paarden moet laden.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:53

Als de prijs geen punt is en je wagen een iets zwaardere trailer kan trekken zou ik voor een Ifor Williams gaan.
Wij hebben een ouder model, rijd prima en is niet stuk te krijgen. We hebben hem de afgelopen jaren gebruikt bij het verbouwen van de hoeve van mijn dochter en je kan er alles in vervoeren.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:10

Het probleem met een iforwilliams is dat er geen zadelkamer aanwezig is.
Of zijn er ook modellen met?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:40

Ja hoor de iforwilliams zijn er ook met zadelkamer. Je hebt dan 2 opties, of een losse die je voorin de trailer kunt vastzetten.

Of een zadelkamer die aan het deurtje zit. Als je de voorlader / zadelkamer wilt gebruiken zet je het deurtje open en draait je zadelkamer naar buiten, zodat je er geen last van hebt en je spullen eruit kunt pakken. Dat laatste heeft tevens als voordeel dat je voorin bij je paard altijd de ruimte hebt, in tegenstelling tot vaste zadelkamers, doordat je zadelkamer dus naar buiten wegdraait.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:41

Ja die zag ik op hun site! Enig idee hoeveel die kosten ?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:45

Wij hebben onlangs een nieuwe Humbaur pegasus gekocht. Ik ben daar echt super blij mee. Is in volledig polyesther, dus geen hout meer binnenin. Lage instap bij het deurtje. Deze voldoet aan je eisen is extra lang en hoog evenals de klep. Ruime zadelkamer en makkelijk te reiningen. Valt denk ik net binnen je budget.

edit: de zadelsteun kan via een rails naar buiten dus je hoeft niet te bukken om je spullen te pakken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:57

Waarom een zadelkamer voorin de trailer ??
Nadeel is dat je bij het paard laden bijna geen ruimte meer hebt om via de voorstang de trailer te verlaten.

Een heel groot nadeel van de zadelkamer is dat je met een klein koevoetje het slot openbreekt.

Als ik die sleuteltjes bekijk denk ik dat je met een 20 verschillende sleuteltjes elke zadelkamer open krijg.

Het zadel. enz in de kofferruimte van de trekkende auto is veel moeilijker te stelen.
En die auto heeft een inbraak alarm, de trailer niet.

Denk je eens in, op een groot parkeer terrein met veel trailer combinaties.
Als iemand naast de trailer staat te rommelen om het zadel te stelen valt niet op.
Staat iemand bij een kofferklep of achterdeur met een koevoetje te werken dan valt het wel op.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 22:01

We willen vooral een zadelkamer om mijn vaders auto proper te houden :D Dit was zijn vereiste voor een nieuwe trailer.. En als ik lees over de Ifor williams zadelkamers is er wel genoeg ruimte vooraan! Over het openbreken heb je helaas gelijk..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:49

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 12:25

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:26

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:25

Ik zou gaan voor aluminium, rot en roest niet, lijkt me ideaal :D

Ook de trailers van fautras zijn super

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:54

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:50

JUSTXME1993 schreef:
Ja die zag ik op hun site! Enig idee hoeveel die kosten ?

Ik heb een zadelkamer aan de deur, kostte iets 300 euro ofzo. Mijn zadel past er net in, een dressuurzadel met flinke wrongen.