Welk soort beenbescherming op een trailerrit van 1,5u ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonbo

Welk soort beenbescherming op een trailerrit van 1,5u ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:45

hallo bokkers!

Wellicht is hier al een topic over, maar ik kan hem niet vinden..

Voor mijn stage van 6 weken mag paardlief mee, dat is van stal naar stal 1,5 u rijden ongeveer.
Maar het paard gaat normaal bijna nooit op de trailer en ik zelf heb niet veel ervaring met beenbescherming.
Tijdens het rijden heeft hij ook geen bescherming om, maar ik vraag me af hoe jullie ideeën hier over zijn..

Transportbeschermers? Bandages? Gewone beschermers?! ik kom er niet meer uit... |(
Kunnen jullie mij helpen ? :D

Groetjes Sharon

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:56

Ik heb op de korte ritjes standaard peesbeschermers om de voorbenen bij Tweet.
Op de langere ritten van die stoffen lappen met klittenband, voor en achter.
Voor de langere ritten vind ik de peesbeschermers te strak zitten.
(Tijdens het rijden loopt hij, en blijft de doorbloeding oke. in de trailer lang stilstaan is toch anders voor mijn gevoel)

Mij bevalt dit goed, maar er zijn idioot veel meningen en mogelijkheden wat dit betreft.

Rumpleteaser

Re: Welk soort beenbescherming op een trailerrit van 1,5u ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:07

Zelf ben ik geen voorstander van transport beschermers.
Mijn paard staan met peesbeschermers voor en achter. En met springschoenen voor en achter.
Als je paard het niet gewend is, zou ik wel van te voren even oefenen.

Sharonbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:54

Dank jullie wel Rumpleteaser & Femke_Tweety, ik gebruik nu helemaal geen been bescherming en
aangezien mijn stage eind mei begint. Wilde ik op tijd oefenen, dus dat komt mooi uit.

Maar voor ik ga oefenen moet ik wel bedenken wat voor bescherming erom wil.. ik hoor veel verhalen
over transportbeschermers die niet beschermen etc. dus dacht aan peesbeschermers maar ik ga ook zeker
even kijken naar die stoffen lappen waar Femke_Tweety het over had :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:37

Waarom bescherming om? De keren dat paard op de trailer ging had die toen wat om? Voor een rit van 1,5 uur hoef je niet te oefenen. Gevulde hooinet en gaan.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:48

geen,de grootste onzin.

_BalouJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:51

aikon schreef:
Waarom bescherming om? De keren dat paard op de trailer ging had die toen wat om? Voor een rit van 1,5 uur hoef je niet te oefenen. Gevulde hooinet en gaan.

Mee eens!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:52

Ik heb ook nooit beschermers om in de trailer. Paard staat gewoon stil en met uitladen moet je toch wel goed oppassen, transportbeschermes schuiven dan zo omhoog. Als er echt wat gebeurt helpt zo'n stukje stof echt niet..

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:35

Mijn merrie krijgt van die drie-in-een beschermers om.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:19

Ik zou dan eigenlijk alleen springschoenen voor en achter om doen. Mocht je dan een keer onverwachts moeten remmen kan hij zichzelf niet zo snel open trappen. Ik gebruik zelf altijd hele dunne transportbeschermers. Tegenwoordig zijn ze allemaal zo hoog maar die van mij komen zegmaar net bij z'n knie aan de voorbenen en nog onder het spronggewricht aan de achterbenen. Is ook eigenlijk puur voor dat hij zich niet open kan trappen met z'n ijzers.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:56

Ik gebruik geen beenbeschermers, bij mijn eerste paard wel aangeschaft maar hij kon er niet mee lopen *D Daarom nooit gebruikt. Alhoewel mijn paarden regelmatig mee gaan op een rit van >2 uur nooit een verwonding oid gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:43

xJess schreef:
Ik zou dan eigenlijk alleen springschoenen voor en achter om doen. Mocht je dan een keer onverwachts moeten remmen kan hij zichzelf niet zo snel open trappen. Ik gebruik zelf altijd hele dunne transportbeschermers. Tegenwoordig zijn ze allemaal zo hoog maar die van mij komen zegmaar net bij z'n knie aan de voorbenen en nog onder het spronggewricht aan de achterbenen. Is ook eigenlijk puur voor dat hij zich niet open kan trappen met z'n ijzers.

Leer dan eerst fatsoenlijk autorijden! Dan hoef je niet opeens hard te remmen. Hard moeten remmen is namelijk AlTIJD het gevolg van niet opletten door de chauffeur!

Leer je paard gewoon stil te staan op de trailer en zorg voor een chauffeur die "smooth" kan rijden, niet zo'n konijn op klmpen........
Heb je dat, dan heb je ook geen beschermers nodig.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:14

wat is dat nou weer voor onzin.. een kind dat plots de straat op rent bijv kan zorgen vpor plots remmen.. genoeg gekken op de weg daarnaasr..

ik zou zelf niets om doen, ook omdat het snel gaat broeien in een trailer

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:16

Ik doe lage transportbeschermers (dus niet tot over de knie) + springschoenen voor.
Zoals je ziet, iedereen doet het weer anders ;). Je moet gewoon doen wat je bij je paard vind passen en waar jij je goed bij voelt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:17

Diaz schreef:
wat is dat nou weer voor onzin.. een kind dat plots de straat op rent bijv kan zorgen vpor plots remmen.. genoeg gekken op de weg daarnaasr..

ik zou zelf niets om doen, ook omdat het snel gaat broeien in een trailer

Jij had dat kind moeten zien VOORDAT het de weg op kan rennen! Zo niet, dan heb je te hard gereden!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:23

o ja ? en als er dan iemand van de fiets valt , had je dan ook al moeten zien dat die ging vallen ?
nee , ik ben het echt niet met je eens het KAN gewoon niet !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:26

romyloverrr schreef:
o ja ? en als er dan iemand van de fiets valt , had je dan ook al moeten zien dat die ging vallen ?

Hoeveel vlieguren heb jij?
Je kunt 98% van het gedrag van je medeweggebruikers voorspellen en voor die 2% zorg je dat je een alternatief hebt.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:27

romyloverrr schreef:

Daar ben ik het wel mee eens hoor! Niet alles kan je van te voren weten. ;)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:28

Ik doe zelf altijd hoge transportbeschermers om bij mijn paard, ongeacht de lengte van de rit.
Better safe than sorry ;)

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:33

Ik heb eigenlijk ook nooit bescherming om, zelfs toen ik mijn pony ophaalde (rit van 4 uur) had hij niks om. Alleen naar springwedstrijden heb ik hem de pees- en kogelbeschermers al om
Gewoon goed gevuld hooinet en gaan, je kunt natuurlijk halverwege ook nog ff een pauze en dan hem er niet afhalen maar kijken of hij nog rustig is
Laatst bijgewerkt door elinesikko op 02-03-13 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

liedjuh2

Hier eentje volledig ingepakt. Voor en achter springschoenen om, voor met dikke onderlappen en bandages(omdat hij de transportbeschermers gesloopt heeft) en achter hoge transport beschermers. Waarom, omdat het een brokkenpiloot is. Hij staat veel te schrapen op de trailer en maakt regelmatige lange trailerritten(2,5 heen en dan weer 2,5 uur terug). Daarnaast vind ik het ook een prettig idee dat hij goed beschermd staat.

Shaar

ikke schreef:
Je kunt 98% van het gedrag van je medeweggebruikers voorspellen en voor die 2% zorg je dat je een alternatief hebt.

Ik vind jou altijd nogal irritant aanwezig ikke. Je kan l*llen wat je wilt maar je kan niet overal op voorbereid zijn.
Mijn paard krijgt altijd transportbeschermers om :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:38

Shaar schreef:
ikke schreef:

Ik vind jou altijd nogal irritant aanwezig ikke. Je kan l*llen wat je wilt maar je kan niet overal op voorbereid zijn.
Mijn paard krijgt altijd transportbeschermers om :j

Dat is jouw beleving. Ik heb met 1500k vlieguren toch een andere ervaring.
Niet alleen het overige verkeer maar ook je eigen gedrag en positie in datzelfde verkeer, bepalen voor een zeer belangrijke mate het opduiken van "onverwachte situaties". je moet de scenario's al bedacht hebben voordat ze opduiken; dan heb je namelijk ook je alternatieven gereed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:39

Mijn paard krijgt eigenlijk nooit wat om, die staat ook heel rustig in de trailer dus dat scheelt.
In de wei kan een paard zich zelf ook verwonden, en op stal ook, al moet ik zeggen dat als ik een onrustig paard in de trailer had die nogal wel eens raar uit wil schieten ik dan wel beschermers om zou doen.

Doe waar je je goed bij voelt, hoe gedraagt je paard zich in de trailer?

@ikke, beetje kort door de bocht hè, kan altijd wat gebeuren dat je plots moet remmen, daar is geen alternatief voor hoor, al rijd je nog zo goed auto...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:46

Romy1234 schreef:
@ikke, beetje kort door de bocht hè, kan altijd wat gebeuren dat je plots moet remmen, daar is geen alternatief voor hoor, al rijd je nog zo goed auto...

Kom langs, laat ik het je meemaken!!
Iedereen heeft wel een grote mond dat ik ongelijk heb, kort door de bocht ben of meer van die zaken, maar tot nu toe heeft precies EEN persoon het lef gehad om bij mij te komen rijden! De rest blijft stug achter het toetsenbord verkondigen dat ik ongelijk heb......