Ik heb ze altijd in duiven verzorgd gehad dat ligt in de buurt van armhen dus niet echt in de buurt maar ik weet dus niet wat die eigenaar er mee heeft gedaan
Ik ben op zoek naar mijn oude verzorgpaard Whisperer afgekort Whisje. (Dit is overigens niet haar echte naam die weet ik niet meer)
Ik vond die naam in ieder geval niet mooi dus mocht haar van de eigenaar een andere naam geven.
Ik heb Whisje vanaf 1997 tot en met 2005 verzorgd gehad dus dat is een behoorlijke tijd. Helaas kon ik er niet mee verder omdat ik ging samenwonen in een heel andere regio.
ik zal proberen zoveel mogenlijk info te geven.
Toen ik whisje als verzorgpaard kreeg was ze zo rond de 2 jaar oud was niet heel veel gewend en nogal schikkerig.
Ze stond toen samen met een tinker van 20+ en haar veulen 6mnd oud.
whisje staat/stond
in het plaatje duiven
op de Rouvenenstraat nr13.
De boederij is te vinden op Google streetview. Er ligt daarbuiten nogal wat puinhoop en de weilanden waar de paarden destijds in stonden zijn totaal niet onderhouden. Ze cstond ook nog wel een op de grote veldstraat/landaalsestraat ook te vinden op google streetview daar heb je een weiland waar 3 paarden in staan 2 tinkers 1 en fries ik vemoed dat die fries Whisje is maar weet dus niet hoe pud dat is.
Wat meer info over whisje
Whisje is een raszuivere fries met stamboekpapieren.
Helaas weet ik niet wie haar ouders zijn heb haar stamboekpapieren maar 1 keer gezien
Ze heeft manen en staart eczeem.
Ik heb haar zelf beleerd toen ik haar kreeg kon ze bijna niks en was weinig gewend.
Whisje is een fries wat graag voor je werkt en een graag een sprongetje deed ik reed altijd maar haar in het weiland met de andere paarden erbij dat ging altijd goed.
De eigenaar dekte haar naar mijn mening iets te vaak. Waardoor ik dus 1 keer een te vroeg geboren veulen in het weiland vond.
Verder heb ik in de tijd dat ik haar verzorgde 2 veulens zien komen. ! daarvan zou ik gaan belerenmaar op de 1 of andere dag was ze verkocht waarschijnlijk handel.
De eigenaar handelde noag met paarden alleen bleef whisje altijd daar op de een of andere manier.
Ik ging vaak met haar buitenrijden dat vond ze geweldig schrok bijna nooit ergens van.
Ik kon tot mijn grote verdriet in 2005 niet verder met Whisje ik verwachtte eind okt mijn 1e kindje en ging in die samenwonen.
Later ben ik nog regelmatig op bezoek geweest Bij Whisje ook met mijn kinderen. De laatste keer is in 2012 geweest maar toen stond ze niet meer op de plekken waar ze kon staan we hebben toe met de auto het hele gebied afgezocht maar niks gevonden.
Ik hoop dat iemand meer info heeft over haar ik ben nl bang dat ze in de handek is beland of erger
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-03-13 03:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, je mag maar één keer in de maand je topic omhoog schoppen.