pony wilt niet op trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

areda

pony wilt niet op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:02

wat moet ik doen men pony wilt niet op de trailer heb alles al geprobeerd
met eten
met en touw achter zen poep niks helpt
wat moet ik doen

Shirley

Re: pony wilt niet op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:03

Misschien helpt het als er al een andere pony in de trailer staat ?
Heb je dat al eens geprobeerd ?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:08

iemand laten komen die jou kan leren hoe het te doen.
je moet de fout ook hier niet zoeken bij het paardje, maar bij diegene die het paard er op probeert te krijgen.

areda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:11

Shirley schreef:
Misschien helpt het als er al een andere pony in de trailer staat ?
Heb je dat al eens geprobeerd ?

heb ik ook al geprobeert

areda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:11

aeolusnr1 schreef:
je moet de fout ook hier niet zoeken bij het paardje, maar bij diegene die het paard er op probeert te krijgen.

zou het graag zelf proberen te doen zodat hy het vertrouwen by my heeft

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:13

Helemaal niks.
Op alles wat jij bedenkt bedenkt je paard meteen ook weer wat. Het beste kan je dus helemaal niks doen.
Dat stukje hersenen waar je je slechte herinneringen in opslaat is bij een paard ontzettend groot, waardoor er dus 10 keer iets goed moet gaan om 1 slechte ervaring op te lossen. Met touwen achter zn kont langs krijg je alleen maar meer stress, hij moet er oplopen omdat hij jou vertrouwt en graag met je mee gaat.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:16

Het is niet verkeerd dat je het zelf wil doen, maar je weet niet hoe je het moet doen, en dat kan je niet leren door hier tips te lezen, je kan ook niet leren paardrijden door enkel een reeks boeken te lezen, zo werkt het echt niet.

areda schreef:
aeolusnr1 schreef:

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:24

Als je de mogelijkheid hebt, veel, heel veel oefenen. Bijv. elke dag een poosje. Dan voor elke stap die hij dichterbij komt iets lekkers geven en belonen. Maar ook wel door durven pakken: als hij erin móet, dan gaat hij er hoe dan ook in. Als hij echt heel bang is lijkt me doordrammen niet zo'n goed idee, maar dan zou ik hulp zoeken die ervaring met 'probleem'paarden heeft.

areda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:31

tossielove schreef:
Als je de mogelijkheid hebt, veel, heel veel oefenen. Bijv. elke dag een poosje. Dan voor elke stap die hij dichterbij komt iets lekkers geven en belonen. Maar ook wel door durven pakken: als hij erin móet, dan gaat hij er hoe dan ook in. Als hij echt heel bang is lijkt me doordrammen niet zo'n goed idee, maar dan zou ik hulp zoeken die ervaring met 'probleem'paarden heeft.

oke dank je voor de info zal ik zeker doen

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:33

Een beetje angst moet wel te overwinnen zijn. Succes moet oefenen :)

USKYLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:26

Is de pony bang? Of eerder eigenwijs?
Heb je het al met clickertraining geprobeerd?
Hier doe ik het zo. Als ik in mijn vingers knip moeten mijn paarden mijn hand aanraken met de neus. Als ze dat doen krijgen ze een klik en dan iets lekkers. Dit kun je doen met klikker maar ook door te klakken met je tong of door bijvoorbeeld een stopwoordje te zeggen. Wel steeds hetzelfde woord zeggen dan. Oefent dit eerst eens in de stal, oaddock, bak, wei. Gaat snel hoor, ze hebben het zo door.
Gaat dit goed probeer het dan eens bij de trailer. Ga zelf op de klep staan en knip in je vinger, als je pony je hand aanraakt krijgt ie iets lekkers, verder doe je helemaal niks! Herhaal dit een paar keer. Ga dan iets hoger staan, dan in de trailer. Forceer niets, eindig bijvoorbeeld de eerste dag als je pony zelf twee voeten op de klep zet en ga de volgende dag weer verder. Uiteindelijk lukt het zeker! Zonder stress touwen e.d.!
Succes!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:50

areda schreef:
aeolusnr1 schreef:

Dus je neemt ook geen rijles?
Ik raad je ook aan om een trailerlaad cursus te volgen, zodat JIJ leert hoe je moet laden. Je lichaamshouding en hiërarchie is niet in orde gok ik, waardoor je niet in staat bent om je pony te leiden wanneer hij op de trailer moet.

Penguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:44

Ik denk dat je houding erg belangrijk is. Als je al een houding hebt van: dit wordt lastig, dan voelt je paard dat zeker aan. De allereerste keer dat mijn verzorgpony in de trailer moest ging dat zonder problemen. Mocht het echt niet willen lukken dan kan je altijd nog operante conditionering gebruiken zoals iemand al eerder schreef: clickertraining. Maar ook daar moet je veel over lezen en oefenen! Ik zou dus anders gewoon een ervaren persoon erbij halen :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:52

Niet alleen je houding mentaal, maar vooral je lichaamshouding en capaciteiten als een leider zijn erg belangrijk.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:45

OPG-->TAO

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:18

Ik wil je wel komen helpen en het voor je oplossen! En dan leer ik jou ook hoe je het moet aanpakken zodat je nooit meer problemen hebt! Voor meer info kan je op mijn website kijken, pb-en/mailen/bellen is ook prima!
Groetjes, Flo

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:31