na 7 jaar makkelijk in trailer en op strandrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finally

na 7 jaar makkelijk in trailer en op strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 19:16

Ik vraag me af of een paard die zeker 7 jaar niet meer in een trailer is geweest weer zonder problemen in een trailer stapt,
want ik wil heel graag eens hem meenemen voor bv. een strandrit.

ik ga nu altijd met hem in een natuurgebiedje rijden en hij kent het daar op zijn hoefje.
als ik alleen met hem ga is hij fijn te rijden en met een ander samen is hij veel onrustiger.
ging vorige x een stukje op een weg waar hij nooit geweest was en hij keek daar wel erg rond maar verder geen problemen gehad dus wil heel erg graag eens ergens anders buitenrijden.

zou dit te doen zijn of is het te veel in 1 x een trailer in en naar het strand.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:21

Mijn merrie deed niet moeilijk. Ze stapte er zo in. (en dat was na 6 jaar in geen trailer gestaan te hebben)
Ik heb haar even laten snuffelen en ben met vol vertrouwen zelf voorwaarts gaan lopen. Zelf dus niet twijfelen. Maar ja, elk paard is verschillend. Succes!

NH_trainer

Re: na 7 jaar makkelijk in trailer en op strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:36

Ik zou het loskoppelen van elkaar. Het zou namelijk lastig zijn als je bij het strand staat en je paard wil niet meer in de trailer. Dus eerst lekker gaan oefenen met de trailer, als dat verder goed gaat, dan met een gerust hart op pad. Succes!

zoutenootjes

Re: na 7 jaar makkelijk in trailer en op strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:40

Geen probleem. Als het paard eenmaal gewend is aan een trailer, zal het wel kunnen. Hooinet in de trailer. Lekker samen gaan rijden. Het strand is toch niet zo ver bij je vandaan?