Airbagvest van Hit-air

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CasandroHit

Airbagvest van Hit-air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 14:14

Afgelopen december heb ik mijn rug gebroken (instabiele breuk) doordat ik van mijn paard gevallen ben.
Ik heb nu een frame in mijn rug en mag waarschijnlijk over een maand of 2 weer rijden.
Nu verwacht ik dat ik ooit wel weer van mijn paard ga afvallen, hij is tenslotte nog geen 5 jaar en vindt alles interessant.
Mijn balans is ook nog niet optimaal ;-)

Aangezien ik niet weer mijn rug wil breken (ik had invalide kunnen zijn) denk ik erover om een airbagvest van Hit-air te gaan dragen.
ik denk er zelfs over om daaronder nog een rugprotector te doen.

Ik vraag mij af wanneer ik beide vesten ga aantrekken, hoe groot de kans dan nog is dat ik wederom iets breek.
Armen en benen nartuurlijk niet meegeteld.
Valt daar uberhaupt mee te rijden.
Wie heeft er ervaring met bovenstaande vesten en dan bedoel ik met het dragen van beide vesten.
Wie is er ooit afgevallen bij het dragen van beide vesten en hoe ging dit?

CasandroHit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:55

Nu zie ik ook dat er ook alleen rugprotectors bestaan, b.v. van Stubben.
(Zie net dat ik dat hierboven ook al had geschreven).
Iemand daar ervaring mee ?
Dit samen met de airbagvest?
Misschien dat dit een betere optie is, want er moet natuurlijk wel mee te rijden vallen.
Laatst bijgewerkt door CasandroHit op 28-02-13 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Airbagvest van Hit-air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:57

Ik heb een hit airvest. Dit zit als een bodywarmer, heb je geen last van en als het patroon afgaat issie in een tel van een seconde helemaal vol met lucht, dan zit ie heel strak, na een paar seconden loopt hij langzaam leeg. Ik vind het een ideaal vest! :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:58

Alleen die patronen zijn wel aardig duur en maar 1 keer te gebruiken. €25 p.st.
Maar je eigenlijk veiligheid en gezondheid is je natuurlijk veel waard :).
Laatst bijgewerkt door Lous op 28-02-13 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:01

Beetje dezelfde situatie als jij! Ik heb ook een hit air vest aangeschaft na een ernstig ongeluk met een paard. Mij bevalt het zeer goed! Ze zitten prettig en je hebt er geen last van met rijden. Alleen wanneer het warm is is het wat minder fijn.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:02

De patronen die ik heb zijn 17 euro?

CasandroHit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:12

Tja het geld vindt ik niet belangrijk, het gaat tenslotte om mijn veiligheid.
Het andere alternatief is dat ik mijn paard moet verkopen, want nog een keer een rug breken is voor mij geen optie meer.
Ups ben jij sinds je ongeluk nog een keer gevallen (met airbagvest) en zo ja,
voel jij je nu veilig of had je nog kneuzingen en andere problemen.
Hoe schat jij de veiligheid nu in met een air bag vest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:13

Als t goed is val je ook niet dagelijks van je paard. :) Dan valt t met die patronen wel mee... ;)

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:26

Ik ben sinds het ongeluk nog 1 keer gevallen. Dit was zonder vest. Het gebeurde bij het zadelmak maken van mijn jonkie. Daarna heb ik het vest gekocht. Met name door het ongeluk is de onbevangenheid bij het rijden bij mij er niet meer. Ondanks dat ik na het ongeluk wel weer gewoon ben gaan rijden met het paard waarmee het gebeurde, vond en vind ik het erg spannend om op paarden te stappen die ik nog niet door en door ken. Dus toen mijn jonkie verder zadelmak werd gemaakt heb ik mij zo'n vest gekocht. Het vest geeft me wel wat meer zekerheid maar waarschijnlijk omdat ik het nog nooit heb uitgeprobeerd ;) is het niet zo dat ik me er ineens heel zeker mee voel op een paard.
Maar rationeel gezien weet ik dat ik nu beter beschermt ben tegen letsel en dat vind ik een heel prettig idee. Mijn jonkie is werkelijk ongelooflijk braaf, maar ik rijd nog steeds met het vest.
Ik kan het je zeker aanraden en voor mij is hij het geld absoluut waard geweest!

CasandroHit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 15:56

Bedankt Ups voor je antwoord !!
Ik stap zeker niet meer op mijn paard zonder bescherming.
Ik heb ook niet de illusie dat ik er nooit meer vanaf zal vallen, dus ik wil maximaal beschermd zijn.
Ik heb eind maart weer een onderzoek in het ziekenhuis met foto's.
Eerst dat eens afwachten wat de chirurg zegt en in tussentijd begin ik met longeren, om er weer wat in te komen en een band op te bouwen met mijn paard.
Ik had hem nog maar 3 maanden en toen heb ik mijn rug gebroken.
Eerder dan mei zit ik er niet op en in tussentijd probeer ik zo goed mogelijke info te verzamelen om zo goed mogelijk beschermd te zijn.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:33

Hoi,

Voor het springen gebruik ik het vest (Hit Air), het zit als een bodywarmer dus bewegingsvrijheid genoeg!
Vergeet jezelf niet los te koppelen bij het afstappen, het zit zo lekker dat je vergeet dat je het aanhebt ;).
Ik ben er één keer mee gevallen, wel een harde knal (paard rende andere kant op) maar ik viel zo lekker! Ik leek wel een ballon, stuiterde een beetje en lag dan stil, heb me nergens pijn gedaan terwijl mensen die het zagen ervan overtuigd waren dat ik wel wat gebroken o.d. had. Ik spring nooit meer zonder! Het is wel wat duurder...maar veiligheid staat op nr.1 (en de paardensport is niet goedkoop...dit is wel het laatste waar je op zou moeten bezuinigen). Hoop dat je er wat aan hebt.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:57

Ha ha ben wel eens afgestapt terwijl ik was vergeten hem los te maken. Maar er gebeurd niks dan hoor! Gelukkig niet :D

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:53

Ik heb ook een hit air en ben er ook super blij mee! Rij ook nooit zonder.
Hij zit echt heerlijk.

CasandroHit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:18

Bedankt voor jullie info. Hier heb ik zeker wat aan !!
Ik ga inderdaad niet bezuinigen op mijn veiligheid, dus ga zeker een vest aanschaffen.