Ervaringen met het aanvragen van dispensatie?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris__Bennie

Ervaringen met het aanvragen van dispensatie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:05

Beste bokkers,

Vorige week heb ik een brief van de KNHS gekregen dat ik in de onjuiste klasse ben gestart met mijn paard.
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat wij gewoon in de klasse B uit mogen komen en dit blijkt niet zo te zijn.

Ik ben 3.5 jaar geleden met mijn pony overgestapt naar de paarden in de klasse L2. We hebben toen een aantal winstpunten in de L2 tussen de paarden gereden, mijn pony is toen verkocht.

Mijn paard heeft een wedstrijd in de L2 gelopen, twee proeven, twee winstpunten.

Met de oude regeling zullen we dus officieel L2 moeten starten, vanaf April worden de regels versoepeld en zouden we L1 mogen starten.

Nu heb ik dispensatie aangevraagd om toch in de B te mogen starten, met als reden nieuwe combinatie, bovenstaand verhaal en als extra reden de spanning die wedstrijd rijden voor mij met zich mee brengt.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die in zo'n soort gelijke situatie dispensatie hebben aangevraagd en wat daar uit gekomen is.

Ik hoop de uitkomst van mijn aanvraag aankomende week te ontvangen zodat ik aankomend weekend in de juiste klasse kan uitkomen.

Alvast bedankt!

Ashley5760

Re: Ervaringen met het aanvragen van dispensatie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:18

Ik heb gelezen dat ze dit willen versoepelen dat nieuwe combinaties 1 klasse lager mogen starten (jij L1 dus). Alleen weet ik niet wanneer dit in gaat (1jan of 1april).

Kortom knhs antwoord afwachten

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 22:10

Per 1 april inderdaad, maar ik ga nu dus proberen om B te starten, mag dit niet ga ik idd per april l1 starten..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:29

Normaal krijg je makkelijk dispensatie om 1 klasse lager te mogen starten omdar je al 3,5 jaar niet in de sport uit bent gekomen.
Of ze je in de B uit laten komen weet ik niet,dit is niet echt gebruikelijk maar misschien met de nieuwe regel in het vooruitzicht wel.
Hoewel ze de nieuwe regeling juist zullen instellen om van al die dispensatie aanvragen af te zijn.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 01:03

Ik heb 2 weken geleden dispensatie aangevraagd om L1 te mogen starten. Mijn nieuwe paard was L2 geklasseerd en ik Z1 maar dat was 5 jaar geleden en daarna heb ik alleen nog maar wat B wedstrijden gereden. Dispensatie is meteen toegekend. Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over.

MaximEnMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:42

Ik heb met een paard dat L2 was geklasseerd en bijna 3 jaar niet op wedstrijd was uitgebracht dispensatie gekregen om B te starten. Ik reed toen zelf al in de M1 met mijn pony.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:34

Mm er zijn dus wisselende ervaringen begrijp ik.
Ik heb net de KNHS gebeld om te kijken hoe ver ze waren met mijn aanvraag, als het goed is word ik vandaag gebeld en krijg ik te horen of ze mijn aanvraag deze week nog kunnen behandelen.
Ik ben benieuwd :)

In ieder geval alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 17:25

Update, mijn dispensatie is goedgekeurd! :)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:57

Iris__Bennie schreef:
Per 1 april inderdaad, maar ik ga nu dus proberen om B te starten, mag dit niet ga ik idd per april l1 starten..

Weet je zeker dat deze regel per 1 april in gaat? Ïk kan het nergens vinden?

Dat betekend dus dat nieuw gevormde combinaties 1 klasse lager uit mogen komen? Dus als paard en ruiter Z1 zijn geweest maar niet als combinatie, mag deze combi M2 starten?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:25

_tarja_ schreef:
Iris__Bennie schreef:

Weet je zeker dat deze regel per 1 april in gaat? Ïk kan het nergens vinden?

Dat betekend dus dat nieuw gevormde combinaties 1 klasse lager uit mogen komen? Dus als paard en ruiter Z1 zijn geweest maar niet als combinatie, mag deze combi M2 starten?

http://knhs.nl/objects/00031790.pdf