bange en moeilijke pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukNijhuis

bange en moeilijke pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 15:31

ik maak voor een handelaar shetlanders van 1 jaar keuringklaar, als ze komen kennen ze N I K S, en ik zorg dat dat ze kunnen lopen aan een touw, voetjes geven, enz.
maar er was ook een pony die telkens zodra je aan een touw wou lopen begon te stijgeren.
iedereen zei dat die pony boos was, gevaarlijk, maar ze liet ook telkens haar oogwit zien enzo, dus is wist gewoon dat ze bang was,dat ze ons niet begreep.
hoe kan ik het beste zorgen dat ze ons wel begrijpt? en dat ze niet meer zo bang is?
heel erg bedankt!
xx

_SimoneSG

Re: bange en moeilijke pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:55

Uh , Snoepjes geven? best wel zielig eigenlijk , dat ze zo bang is. heb je er nooit eens eerder eraving mee gehad?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:00

HorseLove456 schreef:
Uh , Snoepjes geven? best wel zielig eigenlijk , dat ze zo bang is. heb je er nooit eens eerder eraving mee gehad?

haha met snoepjes geven bereik je echt niks hoor!

Paarden doen nooit iets voor niks, als ze ergens bang voor zijn of angstig moet je gaan kijken waarvoor. Een paard begrijpt onze taal niet en wij kunnen niet aan ze vragen waarom hoe of wat. Maar communiceren kan toch echt. Kijk goed naar de lichaamstaal van de pony, dat doen ze ook bij ons :) Haal er een professioneel iemand bij, ik heb zelf les gehad op de 2 lazy 7 seven ranch en daar leer je dit allemaal :)

Joelletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:49

plovesb schreef:
HorseLove456 schreef:

Paarden doen nooit iets voor niks, als ze ergens bang voor zijn of angstig moet je gaan kijken waarvoor. Een paard begrijpt onze taal niet en wij kunnen niet aan ze vragen waarom hoe of wat. Maar communiceren kan toch echt. Kijk goed naar de lichaamstaal van de pony, dat doen ze ook bij ons :) Haal er een professioneel iemand bij, ik heb zelf les gehad op de 2 lazy 7 seven ranch en daar leer je dit allemaal :)

precies dit ! :)

Wellantdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:04

probeer inderdaad te achterhalen waar ze precies zo bang voor is. benader de pony vriendelijk en straf vooral een angstig en onzekere pony niet! probeer de pony vertrouwen te geven heb vooral geduld blijf oefenen! succes!

ilse98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:36

Zeker geen snoepjes geven. Dan beloon je haar voor het steigeren en dan denkt ze dat het goed is dat je bang bent voor die dingen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:28

Veel geduld hebben. Leer het paard dingen aan op haar eigen tempo.

danaevdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:09

kan het ook niet zijn dat jij of iemand anders in de buurt is die heel druk is als je het touw om doet daar kan het ook aan liggen want paarden merken zo iets heeeeeeeeel erg snel

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:01

plovesb schreef:
HorseLove456 schreef:

Is dat goed de 2 lazy 7 seven ranch?
Wij zijn van plan daar ook naar toe te gaan

Sannegabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:58

Probeer het vertrouwen van de pony te winnen door eerst dingen te doen zonder het touw en zelf met je mee te laten lopen zonder touw en dan het touw pas toevoegen. Want zoals ik lees is ze bang voor het touw, het zou fijn zijn als je er achter kan komen waardoor ze er bang van is geworden dan is het makkelijker op te lossen.
Maar vooral eerst het vertrouwen winnen van de pony, dat is denk heel belangrijk.