Wintervacht schoon houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaudy

Wintervacht schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 20:52

Hoihoi,
mijn pony heeft een lekkere dikke wintervacht & die heeft ze ook nodig aangezien ze (bijna) altijd buiten staat.
Alleen is het nu echt een stofwolk, het is nauwelijks meer mooi schoon te krijgen.
Want als ik tijdje fanatiek heb gepoetst op haar kont klop of even door haar haren woel komen er weer stofwolken & stofvlekken.
Het begint me een beetje te irriteren, kan helaas geen deken gebruiken omdat ze met meerdere paarden staat.

Hebben jullie ideeën hoe ik het echt schoon & stofvrij kan krijgen (en houden)? Groetjes.

Sjira

Re: Wintervacht schoon houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:55

Euhmm wachten tot het weer wat warmer is en dan wassen? Denk dat ze het zelf nu wel fijn vindt die extra bescherming. Nog even en ze gaat weer verharen en krijgt haar zomervachtje :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:56

daar heeft mijn paardje op het moment ook erg last van, het lijkt zelfs erger te zijn na een flinke poetsbeurt.
het enige wat bij mij een beetje helpt is zo'n schapenvacht handschoen, waarschijnlijk zal een verse dot schapenvacht nog beter werken.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:00

Die vacht moet je helemaal niet nu schoon proberen te krijgen...
Je poetst dan het huidvet weg en dan is de vacht niet meer waterdicht. En dat kan aardig wat problemen opleveren...

maaudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 21:03

barbar schreef:
daar heeft mijn paardje op het moment ook erg last van, het lijkt zelfs erger te zijn na een flinke poetsbeurt.
het enige wat bij mij een beetje helpt is zo'n schapenvacht handschoen, waarschijnlijk zal een verse dot schapenvacht nog beter werken.

Jaa dat heb ik dus ook! Zal morgen eens kijken of schapenvacht ook bij haar helpt. Thanks. :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:25

kippetje schreef:
Die vacht moet je helemaal niet nu schoon proberen te krijgen...
Je poetst dan het huidvet weg en dan is de vacht niet meer waterdicht. En dat kan aardig wat problemen opleveren...

dat gebeurt echt niet zomaar hoor, dan moet je wel elke dag aardig schrobben.
de vacht van mijn paardje is juist superwaterdicht, zelfs zo dat de druppels geen vat op de haren krijgen en er zo weer af rollen (wat je ook ziet bij een nieuwe waterdichte deken).

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:18

Ik denk dat je je er het beste bij kan neerleggen dat ze nu eenmaal in de winter wat vuiler zijn.. Te veel poetsen is nooit goed.. En hier ook al geprobeerd om ze perfect mooi te krijgen, en dan 5 minuten later rolt ze haar weer }> . Ja die moeite doe ik al lang niet meer ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:35

maaudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:33