Ik zit er toch wel heel erg mee, dus wil hier graag om advies vragen.
Ik heb een pony van bijna 5 jaar oud. Ik heb haar sinds ze net onder het zadel is.
Ze is van zichzelf enorm bang. Ze schrikt van alles. Nu zijn wij vorig jaar in de dressuur begonnen. Het heeft wel even geduurd voordat ik haar zonder spanning door de baan kon lijden.
Toen de dressuur super ging ben ik begonnen met springlessen. Eerst vond ze dit ook heel spannend.
Nu gaat het op springles super! We springen veel parcoursen op les om dat goed te trainen.
Vorig jaar december hadden we onze eerste springwedstrijd gereden. Eerst een rondje BB, toen hadden we 2 weigeringen.
Daarna een rondje B. Helaas een balkje maar was super tevreden.
Nu had ik gisteren mijn 2de B wedstrijd gesprongen, en wel de kampioenschappen.
Inspringen ging heeel goed, maar toen ik de ring in ging, wou ze niet meer voor of achteruit.
Ze negeerde volledig mijn hulpen en met veel moeite heb ik haar over 2 hindernissen weten te krijgen. Daarna uitsluiting.
In het inrijterrein direct even weer een hindernis meegepakt, en die sprong ze weer goed!
Nu zit ik er heel erg mee. Waarom ging ze op de rem? Was ze bang? Verwachte ik er teveel van? Maar op springles weigert ze niks en ik was zelf ook niet gespannen.
En ik vindt het zelf heel moeilijk dat ik niet weet hoe ik moet reageren. Ze luistert niet meer op beenhulpen/teugelhulpen in het parcours. Wat moet ik dan doen?
Ik wou jullie graag om tips vragen. Probeer het een beetje netjes te brengen.