Welke laarzen raden jullie aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

becca_98

Welke laarzen raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 16:55

Hoihoi!

Ik ben op zoek naar een paar leren laarzen. Ik heb voorheen altijd rubberen laarzen gehad, omdat mijn voeten nog groeide. Nu ik heb helemaal geen idee welke merken goed zijn en waar ik op moet letten. Dus daarom de vraag, welke laarzen raden jullie aan en waar moet ik op letten? Ik moet de laarzen zelf betalen en wil daarom liever niet de hoofdprijs betalen.

Alvast bedankt!

kosseh

Re: Welke laarzen raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:11

Ik heb lipica Laarzen, rond de 200 euro zijn ze. Worden dan wel voor me op maat gemaakt :)
Mij bevallen ze heel goed heb ze nu een half jaar :)

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:30

Na mijn rubbere laarzen ben ik overgestapt op petrie laarzen (weet zo niet meer welk type). Ik kon er absoluut niet mee rijden. Nu naar een paar jaar staan ze nog steeds in de kast. Ik vind ze verschrikkelijk stug waardoor ik weinig gevoel had tijdens het rijden. Sommige mensen bij mij op stal zijn er heel tevreden over. Het is per persoon heel wisselend of je graag een soepele of stugge laars wilt. Onlangs heb ik nieuwe rijlaarzen gekocht van Derby, namelijk de soft jumpers met dressuurboog. Deze laars heeft een rits, sluit super aan en rijden fantastisch. Ik heb ze ook niet in hoeven rijden. De derby's zijn op maat gemaakt. Ik zou wel even goed kijken wat je wilt. Ik heb in eerste instantie petries gekocht omdat deze gemiddeld niet heel duur zijn voor een ledere laars, maar na een paar jaar heb ik toch andere gekocht. Misschien is het wat om tweede hands laarzen te kopen.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 17:34

Ik had ook aan tweede hans laarzen gedacht, maar ik hoorde dat leren laarzen zich aan je been aanpassen en dat je ze dus beter niet tweede hans laarzen kan kopen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:35

Als je niet te duur wil beginnen, en toch wel mooie en redelijk goede laarzen wilt hebben, zul je kunnen kijken naar de laarzen van Mondoni (divoza)

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:35

Ik heb lekkere soepele kalfsleren laarzen van cavallo, erg tevreden mee

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:13

Ik vind ariat heel fijn goede prijs kwaliteit verhouding

eefjj22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:22

Ik ben juist heel blij met Petrie, ben nu bezig aan mijn tweede paar.
Ik heb ook stugge laarzen en die zitten wel minder lekker dan de soepele laarzen, maar ik doe er al bijna 5 jaar mee en tijdens het rijden zitten ze wel goed. Het ligt gewoon aan wat je er mee wil, maar Petrie gaat erg lang mee en slijten bijna niet. De mijne hebben alleen aan de binnenkant slijtageplekken omdat je tegen je zadel aan schuurt.
En tweedehandslaarzen kan best hoor, maar ze moeten wel goed passen dus dan moet je erg goed zoeken.

Verder heb je vaak wel ergens korting hoor, dus dat scheelt ook weer.
Lipica heb ik juist over gehoord dat het erg slecht is. Wordt niet mooi op maat gemaakt en ze slijten erg snel. Daarnaast zit het ook niet bepaald comfortabel. Maar nogmaals, maar net wat je zoekt.

Derby schijnt inderdaad ook erg goed te zijn en je hebt ook al laarzen van onbekende- of huismerken die maar 100 euro kosten

hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:53

met petrie kon er absoluut niet mee rijden
Ariat en Cavallo heef fijne goede prijs kwaliteit verhouding

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:44

De mondoni's van divoza vind ik heeel goed. Zeker het overwegen waard.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:57

Over ariat ben ik weer niet te vreden. Heb jophurs van ariat en vind dat ze erg snel slijten. Maar zo heeft iedereen andere wensen. Ga gewoon verschillende modellen passen en kijk wat get beste bij jou past. De meeste ruitersportzaken hebben een uitgebreid assortiment laarzen dus lekker gaan passen. Mijn petries zijn ook te koop, dus als je interesse hebt kun je mij altijd pbb.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:09

Over Mondoni ben ik niet tevreden ik heb 60 euro uitgegeven aan een paar syntetische rijlaarzen in maat 36 heb ze sinds 31 December en banjer er wel mee rond en rij 3 keer per week en ik kom er Donderdag achter dat er bij het stuk waar dat stukje voor de tenen begint aan beide kanten een scheur zit en ik ben zeer benieuwd hoe lang ze het nog vol houden en als ze helemaal kapot zijn voor de zomer ga ik zeker een klacht neerleggen bij divoza.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:16

Ik heb een paar pertri laarzen voor de wedstrijden en van QHP voor dagelijks gebruik.
http://www.qhp.nl/ruiter/rijlaarzen/rij ... elina.html kosten rond de 150 euro en bevallen mij prima.
Ik hoor ook wel goede verhalen over de laarzen eigenaren divoza en epplejeck. Die zijn rondde 100 euro dacht ik.
Ik draag mijn laarzen alleen tijdens het rijden. Zodra ik klaar ben trek ik ze uit en doe ik mijn werkschoenen weer aan.

Louisjuh, je moet nu al terug gaan. Niet langer wachten.

Sandrita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:57

Louisjuh je moet er nu al gelijk mee terug gaan,laarzen schoonmaken en hup gelijk gaan. Hopen dat je geld terug krijgt of andere mag uitzoeken.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:05

Heb mijn petrie's olympic nu al een jaar of 6. Inrijden was hel maar nu zijn het net sloffen. Mijn man heeft sinds een maand op maat gemaakte lipica's en ik ben voor die 250 euro wel fan. Ze zijn superzacht en hij hoefde ze niet in te rijden. Als mijn petrie's op zijn ga ik ook naar lipica

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:15

Derby's blijven toch wel mijn favorieten, alleen de laars van derby die ik mooi vind waren mij veel te duur dus ben na mijn 1e paar derby's overgestapt op petrie Athene. In het begin erg stugge kachelpijpen echter na paar keer mee gereden te hebben ben ik verkocht! Ze zitten heerlijk! En dat voor een mooie prijs van 350 euro

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:38

Ik moet hopen dat ik nieuwe mg uitzoeken wan ik vind dit slechte kwaliteit voor 60 euro mag ik toch wel verwachten dat ze een jaartje op z'n minst mee gaan. Maar als. Ik geen geld of wat terug krijg heb ik geen laarzen meer om mee te rijden dus ga ze vanaf nu goed onderhouden en voorzichtig mee don en na het rijden meteen ui en jodphurs aan als ik die nog heb.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:48

Ik heb sinds anderhalf jaar de Petrie Olympic. In het begin was het wel aardig wennen. Het duurde eventjes om de laarzen goed in te rijden, maar ik heb nooit blaren of blauwe plekken gehad.
Ik vind het zelf heerlijke laarzen, ze rijden fijn en ik trek ze nu liever niet meer uit na het rijden :=

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:42

mondoni is een ramp, niet geheel leer en snel stuk. Rij met die van mij 2 per dag en na een jaar zijn ze echt lelijk. Gigantische zweet voeten erin, na het rijden helemaal nat aan de binnenkant.

Ik heb ook nog een paar cavallo's staan, die heb ik al 6 jaar en zijn nog perfect, lopen fijn, zitten fijn. Beter iets meer uitgeven voor kwaliteit, dan goedkoop en prut kopen..

Over lipica hoor je ook veel goede verhalen

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:44

Ik had eerst altijd petrie maar die vind ik zo stug. Ik ben toen overgestapt naar De Niro Boots heerlijke zachte en soepele laarzen kon er de eerste dag gelijk mee rijden en heb nooit last gehad!

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:54

QHP misschien niet heledure hebt ik ook gehad nu heb ik cavallo junior jump die zijn een stukje duurder

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:10

Ik lees ook mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:17

Ik ben ook langzaam aan het oriënteren op leren laarzen. Van rijschoenen en outdoorlaarzen heb ik altijd ariat gehad en die vind ik erg fijn. Maar zijn die met leren rijlaarzen ook zo fijn? En gaar jullie voorkeur uit naar ritsen of niet? Zou het wel fijn vinden dat ze een jaar of 3-4 mee gaan incl. de ritsen.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:18

Ariat is een echte aanrader, ik heb met rits & veters. Ze zijn waterdicht, wel prijzig, maar echt top! Hoef je ook totaal niet in te lopen.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:19

Ik zou er erg graag een rits in willen :)