Pony kwaad op andere paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Callisake

Pony kwaad op andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 20:17

Hallo Bokkers

Ik had een vraag, en misschien heeft iemand tips. Mijn pony van 13 jaar oud is erg lief. Ze doet niks tegen mensen, maar als het op paarden aankomt... Ze staat in de wei met een ander paard, als ze gewoon staan te grazen maakt het niks uit, maar vanaf het moment dat ze samen binnenstaan gaan haar oren plat tegen haar hoofd. Ze begint dan met haar hoofd te slaan en te stampen tegen de staldeur van het ander paard, dat gewoon kalm blijft staan. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik zou graag wedstrijden met haar gaan rijden maar dat lijkt me niet erg goed, want wat als ze ook zo gaat dopen op wedstrijd tegen andere paarden?

Met vriendelijke groeten

Soesje3

Re: Pony kwaad op andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:05

Staan ze al lang bij elkaar dan? Als ze elkaar nog niet zo goed kennen kan ik het me wel voorstellen...in een wei hebben ze veel meer ruimte en bij de stal wil ze misschien haar eigen plekje beschermen. Of is het iets wat plotseling is ontstaan?

Callisake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 21:10

De pony staat al vanaf haar aanschaf bij het paard. Alleen was ze wel al vanaf het begin wat dominanter. Dat komt denk ik omdat ze altijd apart op de weide mocht en altijd alleen was. Nu wil ik toch graag dat ze wat vriendelijker word.

Soesje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:55

Dan denk ik eerder dat je haar wat tijd moet geven om te wennen aan andere paarden...
Lastig

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:58

ach zou er niet zo'n punt van maken...tis net als bij mensen..bij de 1 heb je gelijk een klik en bij de ander duurt het wat langer en wie weet worden het nooit goeie vrienden.. zet 10 mensen op een rij en er is er vast wel 1 bij waar ik ook niks van moet hebben...

LynnLinkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:00

Mijn paard deed dat eerst ook. Hij heeft namelijk voernijd.
Op dat moment stond hij in een stal waarbij hij 2 buren had en doorzichtige "tralies" aan de zijkanten.
Wij hebben er toen voor gekozen hem in een hoekstal te zetten zodat hij nog maar 1 buurpaard had
en zijn voer aan de andere kant van de stal te leggen (aan de kant waar dus geen paard stond) en dat ging goed.
Nu ben ik ondertussen verhuisd en heeft hij een zijkant in de stal die in principe helemaal van hout op een klein vierkantje in het midden na (met tralies) zodat hij wel nog naar zijn buurpaard kan kijken en ik moet zeggen dat dat ook erg goed werkt!

Ik weet niet of jou paard dit alleen doet als er voer in zijn stal ligt? Of dat ie dat gewoon altijd doet?

Callisake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 11:33

Ze doet het altijd, als de staldeuren eenmaal toe zijn. Alleen als de staldeuren open zijn doet ze het niet. Kan het zijn uit angst?