Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mosyl schreef:heel veel wandelen door veel verschillende straten, steegjes en op verschillende dagen.
Je moet wel zeker weten dat je paard luistert naar je touw en dat jij absoluut zeker bent dat je je paard kunt houden, ook als hij echt bang wordt en gek gaat doen.
Als jij nl je hartslag laag kunt houden in een voor hem angstige situatie dan pas gaat hij jou als leider zien.
Over de markt lopen is ook altijd zeer spannend.
En als volgende stap, inderdaad met een bomproof paard km gaan maken over wegen waar veel verschillend verkeer voorbij komt.
De dag dat de vuilniswagen komt is uiteindelijk de ultieme test...
rusty886 schreef:LukieBradley; ben het wel met haar eens dat je alles rustig uit moet bouwen. en vindt ook dat je goed moet kijken hoe je paard er op reageerd ik ben sinds 2 weken ook buitenritten aan het rijden alleen ik kom zelf ook niet echt vrachtwagens of tractors tegen (zitten ook niet echt in de buurt) maar als ik 1 van de 2 zou tegen komen onder het zadel zou ik afstappen en langs hem lopen om te kijken hoe het gaat en verder om het verkeer geeft hij niks ben alleen benieuwd bij viaducten bruggen enzo
) maar ik ben wel van plan om met hem langs een drukke weg te gaan lopen waar veel vrachtwagens en ander verkeer voorbij komt zodat ik weet dat het goed is als ik op stap en een vrachtwagen of iets anders voorbij komt
een andere heel bekende tip is om te gaan gapen als je paard gespannen wordt, paarden gapen namelijk zelf altijd als ze volledig ontspannen zijn en er niks aan de hand is, dus als jij dit doet zal jouw paard opvangen dat hij zich helemaal niet druk hoeft te maken.. succes alvast!
Ik weet dat het erg lastig is. Gitta_ schreef:Mijn ruin van acht is ook absoluut als de dood voor verkeer, maar dan ook écht alles. Ik houd hem meestal gewoon rustig als er een auto langs komt door iets te doen wat hij leuk vind en waarvan ik zeker weet dat hij zijn aandacht op mij zal focussen, zo vind hij het leuk om jambette te doen of een kusje te geven als hij weet dat ie er een snoepje voor krijgt. En op die manier let hij op dat moment meer op mij dan op al het verkeer.een andere heel bekende tip is om te gaan gapen als je paard gespannen wordt, paarden gapen namelijk zelf altijd als ze volledig ontspannen zijn en er niks aan de hand is, dus als jij dit doet zal jouw paard opvangen dat hij zich helemaal niet druk hoeft te maken.. succes alvast!
Ik weet dat het erg lastig is.