Reservewiel trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Obi

Reservewiel trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 18:26

Wij hebben het reservewiel los bij de trailer gekregen.
Nu blijkt uit ervaring dat deze vaker in de schuur blijft liggen dan dat we deze mee hebben als we op pad gaan met de trailer.. niet handig uiteraard als je met pech komt te staan :+

Heeft iemand tips hoe/waar je deze zelf op de trailer kan bevestigen?

Alvast bedankt,

Homiafortuna

Re: Reservewiel trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:29

Heb hetzelfde probleem, heb wel een idee om het op te lossen, maar wil ook graag de meningen van anderen hierover weten. Volg je topic dus even.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:32

Bij mijn vorige trailer zat hij op een frame aan de voorkant. Een pin door één van de gaten en een slotje erop zodat hij niet gestolen kon worden.

Mijn huidige trailer heeft geen reservewiel maar ik twijfel of ik weer hetzelfde ga doen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:44

Wiel aan de buitenkant monteren betekent dat-ie verteerd is tegen de tijd dat je 'm een keer nodig hebt. Bij mij zit-ie in de neus aan de binnenkant. Bout met tapeinde door de wand, vastzetten met bout en klaar.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:47

Bij ons staat hij in de zadelkast voorin de trailer. Zadel e.e. doe ik toch altijd in de auto meenemen.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:48

Ibbel schreef:
Wiel aan de buitenkant monteren betekent dat-ie verteerd is tegen de tijd dat je 'm een keer nodig hebt. Bij mij zit-ie in de neus aan de binnenkant. Bout met tapeinde door de wand, vastzetten met bout en klaar.

Er moet inderdaad wel een hoes omheen! Leuk, met een eigen opdruk :)

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 19:37

Ibbel schreef:
Bij mij zit-ie in de neus aan de binnenkant. Bout met tapeinde door de wand, vastzetten met bout en klaar.

bedankt voor de tip. Heb je bij een houten trailer dan geen kans dat door vocht die plek zwakker gaat worden?

habotrading

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:00

Binnen in de trailer is mogelijk, maar wel een stuk van de vloer.
Anders blijft daar altijd vocht onder zitten nl.
Ik kom veel trailers tegen die voor in de vloer verrot hebben waar de band heeft gestaan.
Mocht je hem buiten monteren, dan elk jaar een wiel wisselen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:13

Bij mij zit het reservewiel aan de zijkant van de trailer gemonteerd (zat bij aanschaf al daar)
Zeg maar boven de twee gemonteerde wielen en dan ongeveer in het midden.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:22

Bekend probleem; wij hebben het reservewiel in de kofferbak van de auto liggen :+
Zo droogt hij niet uit én hebben we hem altijd bij ons.
Ik zou inderdaad bang zijn dat je het hout van de trailer beschadigd. In de zadelkamer vind ik een goed idee, maar die heb ik niet. Aan de binnenkant van de trailer bevestigen is geen optie; hengstlief staat behoorlijk te schrapen met z'n voorbenen en ik zou bang zijn dat er dan ongelukken gebeuren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:46

ik heb hem in de trailer laten maken,aan de voorkant heeft de garage een pin gezet waar het wiel met vuilniszak eromheen aanhangt.
ligt/hangt niet in de weg, mooie oplossing!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:12

het mooiste is het reservewiel aan de zijkant op een speciale houder!! Maar laat ALTIJD de gaten die gemaakt worden vochtdicht maken want anders heb je over een aantal jaar een groot probleem, dit geld overigens ook voor de garages die hem voorin monteren dmv bv een slotbout ;)
Het zijn nu details maar sparen uiteindelijk je wand.
Binnenin voorin kan ook maar dan idd van de grond af, ivm vocht. Ook Buitenom voor op de punt zie je regelmatig, maar ook dan van het frame af, je zou de eerste niet zijn waar onder het wiel de boom doorrot!!!!
Ik zou ook voor een hoes kiezen, dit idd voor het uitdrogen van de zon en de andere weersomstandigheden!! En als je dan toch ieder jaar een onderhoudsbeurt laat uitvoeren dan zullen maar weinig bedrijven er moeite mee hebben om een wiel te wisselen :D